امارات

دیدار و گفتگوی رئیس امارات با پوتین +جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، از سایت شبکه روسیا الیوم، محمد بن زاید، رئیس امارات که امروز به روسیه سفر کرد و در جریان این سفر و در شهر سن پترزبورگ با ولادیمیر پوتین دیدار و گفت‌وگو کرد. طبق این گزارش، دو طرف در جریان این دیدار درباره روابط دوجانبه مبان ابوظبی و مسکو و همچنین آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کردند.

پوتین در جریان این دیدار اظهار کرد: امارات نقش مهمی در منطقه ایفا می‌کند.

ناتوانی پوتین در خاموش کردن آتشی که به پا کرد

وی با اشاره به مسئله سوخت و تصمیم اخیر اوپک پلاس تاکید کرد: ما به دنبال دستیابی به ثبات در بازارهای جهانی انرژی هستیم و به سرعت به تقاضاهای بازار جهانی انرژی پاسخ می‌دهیم.

محمد بن زاید نیز در این دیدار اظهار کرد: ما درصدد تقویت همکاری با روسیه هستیم و مبادلات تجاری با مسکو را تقویت کرده‌ایم.

پیش از این انور قرقاش، مشاور رئیس دولت امارات در امور دیپلماتیک توییت کرد، “سفر (محمد بن زاید آل نهیان)، رئیس امارات به روسیه در چارچوب روابط دوجانبه‌مان از قبل برنامه‌ریزی شده و در چارچوب تصمیمات حاکمیتی و مستقل‌مان انجام شده است”.

قرقاش در ادامه نوشت، “با این وجود، تنشی که در جنگ اوکراین شاهد هستیم، نیازمند راه‌حلی فوری از راه دیپلماسی، گفتگو و رعایت اصول قوانین بین‌المللی است و این موضعگیری ثابت امارات است”.

وزارت خارجه امارات نیز دوشنبه اعلام کرد، سفیر آل نهیان به روسیه در چارچوب تقویت همکاری‌های ثمربخش و سازنده با قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جهت رسیدن به سازشی موثر برای بحران اوکراین است.
منبع: اقتصاد نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا