امارات

بازار به سرازیری افتاد/ سقوط قیمت دینار عراق و درهم امارات

به گزارش اقتصادنیوز، فرهنگ غنی و جاذبه‌های گردشگری فراوان، تایلند را به یکی از پرطرفدارترین کشورهای توریستی در جهان تبدیل کرده است و شاید همین موضوع عاملی شده است تا به آن لقب «کشور آرزوها» را بدهند.

جاذبه‌های شگفت انگیز و منحصر به فرد باعث شده است تا مردم تایلند همه ساله شاهد ورود حجم گسترده ای از گردشگران به کشورشان باشند؛ موضوعی که پیش بینی های مرکز تحقیقات کاسیکورن هم مهر تاییدی بر آن زده است.

به گفته مرکز تحقیقات کاسیکورن (KResearch) برآورد می شود تایلند در سال 2024، به واسطه بهبود وضعیت اقتصادی و سیاست های حمایتی دولت، پذیرای 36 میلیون گردشگر خارجی باشد. برآورد این مرکز بر اساس 6.4 میلیون ورود خارجی ثبت شده در دو ماهه اول سال جاری است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد افزایش داشته است.

این مرکز پیش بینی کرد که ورود گردشگران تا پایان سه ماهه اول ممکن است به 9.32 میلیون نفر برسد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 42.7 درصد رشد داشته و نشانه مثبتی برای ادامه سال است.

جهش ورودی های مسافران به کشور آرزوها را می توان ناشی از بهبود اقتصاد تایلند و سیاست های کوتاه مدت و بلندمدت ترویج گردشگری دولت این کشور دانست که برجسته ترین آن سیاست لغو روادید ویزاست که از سپتامبر سال گذشته با معافیت پنج ماهه برای بازدیدکنندگان ساکن چین و قزاقستان و به دنبال آن هند و تایوان در ماه نوامبر همراه شده است. از اول مارس، تایلند و چین به طور متقابل شرایط ویزا را برای شهروندان خود لغو کردند.

سایر عوامل حمایتی دولت تایلند به گشودن خطوط هوایی جدید به این کشور و همچنین افزایش تعداد پروازها اختصاص دارد، داده های سازمان هواپیمایی کشوری تایلند نشان می دهد که این کشور در ژانویه تا فوریه 34 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته (حدود 68000) پرواز داشته است. طبق پیش بینی ها، انتظار می رود، تایلند مسیرهای پروازی بیشتری را از کشورهایی مانند چین، ژاپن، کره و کشورهای اسکاندیناوی در طول سال راه اندازی کند. درآمد 65 میلیارد دلاری در انتظار تایلند

با این حال، برآورد مرکز تحقیقات کاسیکورن، کمتر از برآوردهای وزارت گردشگری و ورزش تایلند است که پیش‌بینی کرده است در سال 2024 حدود 40 میلیون گردشگر خارجی وارد این کشور شوند که حدود 2.3 تریلیون (65 میلیارد دلار) درآمد ایجاد کند. آماری که بی تردید بخشی از آن را مسافران ایرانی تشکیل می دهند، چرا که تایلند از گذشته تا به امروز همواره جزو مقاصد پرتردد ایرانیان بوده است. مروری بر آخرین وضعیت گردشگری کشور تایلند ما را بر آن داشت تا قیمت بات؛ واحد پول رسمی این کشور در بازار ارز تهران را مرور کنیم. قیمت بات تایلند امروز 19 فروردین 1403

امروز معاملات بازار ارز تهران در حالی پیگیری شد که قیمت بات تایلند نسبت به روز گذشته شیب نزولی را تجربه کرد و با افت 32 تومانی، 1756 تومان نرخ گذاری و خرید و فروش شد.

آخرین قیمت رینگیت مالزی

مبادلات ارزی امروز بازار تهران حکایت از شیب نزولی قیمت رینگیت مالزی در مقایسه با روز پیش داشته است، هر رینگیت امروز 250 تومان ارزان شد و با ارزش 13550 تومانی معاملات را به پایان رساند.

همچنین نرخ برابری هر رینگیت با دلار آمریکا امروز به 0.211 رسید که نسبت به روز گذشته بدون تغییر است.

خبر مرتبط قیمت درهم امارات و لیر ترکیه امروز یکشنبه 19 فروردین 1403 +جدول

اقتصادنیوز: ددرهم امارات مبادله ای، امروز به ۱۱,۸۶۳ (یازده هزار و هشتصد و شصت و سه ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، بدون تغییر ۰ درصدی داشته است. قیمت امروز منات آذربایجان

بازار ارز امروز شاهد شیب نزولی قیمت منات آذربایجان نسبت به روز پیش است، هر منات در جریان معاملات بر مدار کاهش حرکت کرد و 37830 تومان ارزش گذاری شد که افت ارزش 700 تومانی را تجربه کرده است.

نرخ امروز درام ارمنستان

درام؛ واحد پول رسمی کشور ارمنستان هم امروز را در حالی آغاز و سپری کرد که به مانند سایر ارزهای موجود در بازار تهران افت قیمت سه تومانی را تجربه کرد و 166 تومان قیمت خورد.

نرخ برابری درام ارمنستان با دلار آمریکا هم در بازار ارز تهران به مانند روز پیش، 0.003 است. آخرین قیمت لیر ترکیه در بازار

امروز قیمت لیر ترکیه در بازار ارز تهران افت قیمت محسوسی را تجربه کرد و با عقب نشینی در کانال دو هزار تومان، 2025 تومان خرید و فروش شد تا نسبت به روز پیش، 30 تومان ارزان شده باشد. قیمت امروز دینار عراق

دینار عراق که روز گذشته کانال 50 تومان را فتح کرده بود، امروز به تبعیت از روند نزولی حاکم بر بازار ارز تهران، ارزان شد و به کانال 49 تومان عقبگرد داشت و با همین نرخ هم معاملات را به پایان رساند.

قیمت درهم امارات امروز

امروز همچنین قیمت درهم امارات هم معاملات بازار را در حالی پیگیری کرد که با افت قیمت 324 تومانی همراه شد، هر درهم در جریان معاملات ارزی امروز، 17590 تومان نرخ گذاری و خرید و فروش شد. آخرین نرخ ریال عمان امروز

ریال عمان هم امروز چاره ای جز افت قیمت پیش روی خود ندید و با کاهش ارزش سه هزار و 100 تومانی که تجربه کرده است، 167,650 تومان قیمت گذاری شد.

نرخ برابری ریال عمان با دلار آمریکا هم امروز به 2.604 رسید که نسبت به روز پیش تغییری نداشته است.

قیمت امروز لاری گرجستان

در نهایت هر لاری؛ واحد پول رسمی کشور گرجستان هم امروز را در حالی به پایان برد که همچون سایر ارزها ریزش قیمت داشت. هر لاری امروز 24270 تومان خرید و فروش شد تا افت 450 تومانی داشته باشد.

بازار ارز تهران نوزدهمین روز از فروردین را در حالی سپری کرد که ارزها خلاف روند روزهای گذشته بر مدار کاهش قیمت حرکت کردند. امروز ریال عمان بیشترین میزان افت ارزش را به نام خود ثبت کرد و دینار عراق هم کمترین میزان کاهش را داشت. همچنین بخوانید مسیر قیمت‌ ارز در بازار تهران/ قیمت دینار عراق و لیر ترکیه بالا رفت بازی کانال‌ها در بازار ارز/ لیر ترکیه، دینار عراق و لاری گرجستان در ایستگاه جدید قیمت دینار عراق در یک قدمی کانال جدید/ ریال عمان تغییر مسیر داد/ لیر ترکیه و درهم گران شدند قیمت‌ها به افزایش روی خوش نشان دادند/ صعود قیمت درهم امارات و لیر ترکیه
منبع: اقتصاد نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا