اخبار

افزایش 44 درصدی سرمایه گذاری خارجی در امارات به رغم کرونا!

ورودی های سرمایه مستقیم خارجی به امارات متحده عربی تا پایان سال گذشته 44.2 درصد نسبت به مدت مشابه افزایش یافت و در سال 2020 به 19.88 میلیارد دلار رسید. این رقم در سال 2019 13.79 میلیارد دلار بود.

به گزارش اتاق ایران و امارات، سرمایه گذاری مستقیم خارجی به رغم پیامدهای کرونا درامارات متحده عربی و برای پنجمین سال متوالی افزایش را ثبت کرد.

طبق بیانیه وزارت اقتصاد امارات ، مانده تجمیعی ورودی مستقیم سرمایه گذاری خارجی به حدود 174 میلیارد دلار افزایش یافت که نسبت به مدت مشابه سال قبل( 2019) رشد 12.9٪ را نشان می دهد.

این سرمایه گذاری ها شامل کلیه بخشها و فعالیتهای اقتصادی بوده و در عین حال بر بخشهای نفت و گاز و بخشهایی که به فناوریهای مدرن مبتنی بر اقتصاد دیجیتال مبتنی هستند ، متمرکز است.

همچنین در حالی که جریان خروج سرمایه گذاری مستقیم به سمت دیگر کشورها ر سال 2019 ، 15.9 میلیارد دلار بود این عدد در سال 2020 به 9.2 میلیارد دلار کاهش یافت.
قابل ذکر است که امارات متحده عربی از نظر توانایی جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در مقایسه با 2018 و در رتبه بندی جهانی 24 در سال 2019 دارای 3 رتبه پیشرفت داشت ،در حالی که در جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در منطقه آسیای غربی رتبه اول را دارد.

امارات 50 درصد سرمایه گذاری آسیای غربی را جذب کرد

از کل ورودی سرمایه گذاری خارجی به کشورهای منطقه آسیای غربی را برای سال 2019 به خود اختصاص داده است.
مانده سرمایه گذاری های مستقیم خارجی که تا ابتدای سال 2020 به امارات متحده عربی وارد می شود ، براساس قاره ها با توجه به اهمیت نسبی به شرح زیر توزیع می شود: آسیا ، سپس اروپا ، آمریکای شمالی و سپس آفریقا.
در مورد کشورهایی که بیشترین سرمایه گذاری را انجام داده اند ، انگلستان و ایرلند شمالی پیشتاز هستند ، هند در جایگاه دوم و چین سوم است.
جزایر ویرجین انگلیس، عربستان سعودی پنجم و سپس سوئیس، فرانسه، هلند ، آمریکا و ژاپن در رده های بعدی هستند.

16 بخشی که سرمایه های خارجی در امارات بیشترین جذب را داشت
بخشهایی که مانده سرمایه مستقیم را تا ابتدای سال 2020 به خود جذب کرده است به ترتیب عبارتند از: تجارت عمده و خرده فروشی ، تعمیر وسایل نقلیه و موتور سیکلت در جایگاه نخست و فعالیت های املاک و مستغلات در جایگاه دوم قرار دارند. همچنین فعالیت های مالی و بیمه در رتبه سوم، معدن در رتبه چهارم وصنعت تولید در رتبه پنجم قرار دارد.

پس از آن بخش ساخت و ساز ، سپس فعالیت های حرفه ای ، علمی و فنی ، بخشهای برق ، گاز ، بخار و تهویه مطبوع ، حمل و نقل و ذخیره سازی و سپس اطلاعات و ارتباطات قرار دارند.

شایان ذکر است که امارات متحده عربی در شاخص اعتماد (موسسه ای‌‌تی کرنی (A.T. Kearney) برای سرمایه گذاری مستقیم خارجی وبرای سال جاری 2021 در جهان عرب و منطقه پیشتاز و در جهان جایگاه پانزدهم را دارد که چهار 4 رتبه نسبت به سال گذشته (2020) پیشرفت داشته ودر رتبه بندی کلی شاخص مذکور از تعدادی از اقتصادهای بزرگ جهانی مانند سنگاپور ، استرالیا ، پرتغال ، دانمارک ، ایرلند ، برزیل و فنلاند بهتر عمل کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. باسلام واحترام
    بسیار عالی ،توضیح نحوه مشتری یابی وچگونگی کسب اعتماد طرفین دغدغه فعلی میباشد آیا میشود به کمک شما مشتریانی قابل اعتماد یافت که محصول ما را متقاضی باشند؟
    ومعرفی طرفین جهت انعقاد قرارداد ،البته بدلیل مبتدی بودن بایدحتما از طرف کشور مقصدوخریداران وچگونگی بازگشت ارز یا واردات اطمینان داشته باشیم،سپاس از راهنمایی وهمکاری جنابعالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا