اخبارقاره آفریقا

چگونه در قاره آفریقا سرمایه‌گذاری کنیم؟ نکته دوم

99 نکته درباره سرمایه‌گذاری در آفریقا: نکته دوم

با توجه به پایین بودن میزان صادرات ایران به قاره آفریقا و عدم آشنایی بسیاری از تجار ایرانی با ظرفیت این قاره، بر آن شدیم که طی ۹۹ مطلب اطلاعات مفید و کاربردی در خصوص بازارهای آفریقا ارائه دهیم. علاقه‌مندان می‌توانند اطلاعات اولیه را از این طریق کسب کرده و درصورت تمایل سوالات خود را با ما مطرح کنند.

99 نکته درباره سرمایه‌گذاری در آفریقا/ نکته دوم:

آفریقا منطقه عظیمی را پوشش می‌دهد. مناطق خشک ایالات متحده، چین، هند، ژاپن، مکزیک و بسیاری از کشورهای اروپایی در مجموع می2توانند در قاره آفریقا محصور شوند.

در حالی که بسیاری از مردم با مناطق گردشگری کلیدی مانند پارک ماسای مارا در کنیا، سواحل سیشل، آبشار ویکتوریا (که زامبیا را از زیمبابوه جدا می کند) و قله پوشیده از برف کوه کلیمانجارو در تانزانیا آشنا هستند، کمتر کسی از بسیاری از جاذبه‌های دیگر این قاره مطلع است.

سواحل زیبا و آب‌های آبی کریستالی در سراسر خط ساحلی آفریقا و همچنین در داخل کشور وجود دارد. شاید عده کمی بدانند که سومالی طولانی‌ترین خط ساحلی آفریقا را دارد.

یک روز ممکن است کشور سومالی به همان اندازه مقصد محبوب باشد که موج سواران از امواج ساحل عاج، سنگال و کامرون لذت می‌ببرند.

سرمایه گذاری مات در آفریقای جنوبی

در داخل کشور آفریقای جنوبی، دریاچه‌های بی‌شماری وجود دارد که مملو از حیات وحش است و هزاران نفر را در خود جای داده است، از جمله دریاچه‌های مالاوی، تانگانیکا و ویکتوریا.

مناطق کمتر شناخته شده فاقد زیرساخت‌های توسعه یافته هستند که نشان دهنده یک پتانسیل غنی برای سرمایه گذاری است. سیشل نامزد اولیه توسعه بود. به دلیل بهبود زیرساخت‌های اساسی جزایر در طول دهه 1970، سیشل از آن زمان به مقصد اصلی توریستی تبدیل شده است و بالاترین تولید ناخالص داخلی سرانه را در بین کشورهای آفریقایی دارد.

رواندا مورد موفق دیگری است که اکنون هم در تجارت و هم در گردشگری حرفی برای گفتن دارد. (در ادامه به هر دوی این حوزه‌ها خواهیم پرداخت.)

جمعیت شناسی در قاره آفریقا، جوان‌ترین قاره جهان

در حال حاضر، جمعیت قاره آفریقا تقریباً 1.3 میلیارد نفر است، به این معنی که امروزه از هر 100 انسان تقریباً 15 نفر در آفریقا زندگی می‌کنند. نیمی از جمعیت آفریقا زیر 20 سال و 60 درصد آن زیر 25 سال هستند که باعث می‌شود آفریقا جوان‌ترین قاره جهان باشد. حدود 40 درصد از مردم آفریقا در حال حاضر در مناطق شهری زندگی می‌کنند.

بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان ملل، نیجریه در میان ده کشور بزرگ جهان با بیشترین سرعت در حال رشد است. در نتیجه، پیش‌بینی می‌شود جمعیت نیجریه که در حال حاضر هفتمین کشور بزرگ جهان است، از ایالات متحده پیشی بگیرد و کمی قبل از سال 2025 به سومین کشور بزرگ جهان تبدیل شود.
پیش بینی می‌شود تا سال 2034، این قاره بزرگترین جمعیت فعال جهان را داشته باشد، حدود 1.1 میلیارد کارگر.

همچنین پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2050، جمعیت 26 کشور آفریقایی به حداقل دو برابر اندازه فعلی خود افزایش یابند. تا سال 2100، جمعیت تانزانیا و سومالی 7 برابر و مالاوی بیش از 8 برابر خواهد شد؛ و انتظار می‌رود جمعیت نیجر به بیش از 10 برابر جمعیت فعلی خود برسد.

تا سال 2100، پیش‌بینی متوسط ​​سازمان ملل برای جمعیت آفریقا 3.36 میلیارد نفر است. به این معنی که یک سوم از جمعیت جهان در آفریقا زندگی خواهند کرد. چنین افزایشی در سرمایه انسانی می‌تواند یک دارایی بزرگ باشد.

اقتصاد این کشورها باید به اندازه کافی سریع رشد کند تا بتواند چنین رونق جمعیتی را تطبیق دهد و همچنین تعداد مدارس جدید، بیمارستان‌ها، پروژه‌های زیربنایی و سایر خدماتی را که به طور کلی مورد نیاز است، فراهم کند.

نویسنده: پیتر گری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا