اخبارقاره آفریقا

چگونه در قاره آفریقا سرمایه‌گذاری کنیم؟

99 نکته درباره سرمایه‌گذاری در آفریقا: نکته سوم

با توجه به پایین بودن میزان صادرات ایران به قاره آفریقا و عدم آشنایی بسیاری از تجار ایرانی با ظرفیت این قاره، بر آن شدیم که طی ۹۹ مطلب اطلاعات مفید و کاربردی در خصوص بازارهای آفریقا ارائه دهیم. علاقه‌مندان می‌توانند اطلاعات اولیه را از این طریق کسب کرده و درصورت تمایل سوالات خود را با ما مطرح کنند.

99 نکته درباره سرمایه‌گذاری در آفریقا/ نکته سوم زبان

بین 1000 تا 3000 زبان در سراسر قاره آفریقا وجود دارد و خوشبختانه برای ارتباطات تجاری، چند زبان به طور گسترده صحبت می‌شود. در شمال صحرا، علاوه بر زبان فرانسوی که در مستعمرات سابق فرانسه (بسیاری از غرب آفریقا و جیبوتی در شرق) صحبت می‌شود، عربی زبان رایج است.

انگلیسی زبان غالب شرق و جنوب آفریقا است. پرتغالی نه تنها در آنگولا و موزامبیک، بلکه در کیپ ورد، گینه بیسائو و سائوتومه و پرنسیپ نیز صحبت می‌شود. گینه استوایی تنها کشوری است که زبان اسپانیایی در آن زبان رسمی است.

با توجه به اینکه اکثر مرزها بین کشورها توسط استعمارگران ایجاد شده است، جنبه‌های مشترک زیادی نیز وجود دارد. به عنوان مثال، کشورهای شمال آفریقا ویژگی‌های مشترک بسیاری دارند؛ اکثر مردم به زبان عربی صحبت می‌کنند و اسلام دین غالب است.

غرب آفریقا (که در واقع به معنای نیمه شمال غربی است، بخش جنوبی آن به عنوان آفریقای جنوبی توصیف می‌شود، صرف نظر از اینکه شرق یا غرب باشد) عمدتاً فرانسوی زبان است، با یک سیستم حقوقی مبتنی بر حقوق روم. استثناهای مهم نیجریه، سیرالئون و غنا هستند که همگی انگلیسی زبان هستند و از سیستم‌های حقوقی مبتنی بر قانون مشترک استفاده می‌کنند. شرق و جنوب آفریقا نیز عمدتا انگلیسی زبان هستند.

در جنوب آفریقا، شباهت‌های بین فرهنگی متعددی بین زامبیا، زیمباوه، بوتسوانا و مالاوی وجود دارد. انگلیسی به طور گسترده در همه کشورها صحبت می‌شود و آنها دارای سیستم‌های حقوقی مبتنی بر قانون مشترک هستند. در عین حال، تفاوت‌های اقتصادی فاحش است، بوتسوانا یکی از ثروتمندترین و با ثبات‌ترین کشورهای آفریقا است، در حالی که زیمبابوه و مالاوی راه درازی در پیش دارند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا