امارات

امارات بدنبال لغو قراداد تسلیحاتی با رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که امارات تصمیم دارد در واکنش به اظهارات اسموتریچ وزیر تندرو رژیم صهیونیستی در مورد شهرک حواره و تعرض به مسجد الاقصی، قرارداد تسلیحاتی با این رژیم را فعلاً لغو کند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم تاکید کرد که این تصمیم امارات در واکنش به حوادث و رخدادهای اخیر در اراضی اشغالی و ناتوانی نتانیاهو در کنترل دولت متبوعش اتخاذ شده است.

پیشتر وزیر دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود: روستای «حواره » باید از روی زمین محو شود و من فکر می‌کنم دولت اسرائیل باید این کار را انجام دهد.

این در حالی است که کمتر از یک ماه پیش، امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی از نخستین شناور نظامی بدون سرنشین ساخت مشترک در چارچوب همکاری شرکت صنایع هوایی این رژیم و گروه «ایدج » امارات رونمایی کردند. بر اساس این گزارش، رسانه‌های صهیونیست اعلام کردند که این شناور که در جریان نمایشگاه صنایع دریایی «ناودکس » در ابوظبی رونمایی شد مجهز به حسگرها و سامانه‌های تصویربرداری پیشرفته است و برای نظارت و مراقبت، شناسایی و مین یابی کاربرد دارد.

در پی روی کار آمدن تندروترین کابینه رژیم صهیونیستی، اختلافات داخلی این رژیم روز به روز بیشتر می‌شود و این رژیم بیش از پیش به سمت تنش و درگیری داخلی پیش می‌رود.

شب گذشته نیز بیش از ۳۰۰ هزار اسرائیلی در مناطق مختلف اراضی اشغالی با حضور در خیابان‌ها خشم خود نسبت به اصلاحات قضائی که کابینه نتانیاهو به دنبال اجرای آن است را نشان دادند.

در حالی اعتراضات علیه سیاست‌های کابینه رژیم صهیونیستی در حال حاضر وارد دهمین هفته خود می‌شود که تحلیلگران معتقدند شدت این اعتراضات بیشتر شده است.

در جریان تظاهرات شب گذشته در اراضی اشغالی تعدادی از معترضین توسط نیروهای صهیونیست بازداشت شدند.

هفته گذشته نیز منابع عبری زبان اعلام کرده بودند که صدها هزار نفر در نهمین هفته اعتراضات علیه نتانیاهو، مجدداً علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه افراط گرای وی به خیابان‌ها آمده و دست به تظاهرات زدند. رسانه‌ها گزارش داده بودند که با حضور گسترده ۲۵۰ هزار نفری معترضان، رکورد اعتراضات گذشته جابجا شد و بزرگترین تظاهرات علیه نتانیاهو طی سال‌های اخیر ثبت شده است.
منبع: مهر نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا