امارات

گفت‌وگوی وزیر خارجه امارات و مقام ارشد فلسطینی درباره غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات متحده عربی با حسین الشیخ دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین در ابوظبی دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار، تحولات خاورمیانه و پیامدهای مختلف آن به ویژه بحران انسانی در نوار غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. دو طرف تلاش‌های جامعه بین‌المللی برای دستیابی به آتش‌بس فوری و نیز حفاظت از جان همه غیرنظامیان را بررسی کردند.

وزیر خارجه امارات و دبیر کمیته اجرایی ساف همچنین در مورد اهمیت ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه برای رفع نیازهای آنها گفت وگو کردند. بن زاید در این دیدار تاکید کرد که افراط گرایی، تنش و تشدید خشونت منطقه را به وضعیت بی‌سابقه‌ای از بی‌ثباتی سوق داده است.

وی بر اهمیت تقویت همه تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای دستیابی به آتش‌بس پایدار و تمرکز بر نیازهای مردم غزه تاکید کرد.

وزیر خارجه امارات متحده عربی همچنین بر اهمیت فوری تلاش برای یافتن یک افق سیاسی جدی برای از سرگیری مذاکرات برای دستیابی به صلح فراگیر بر اساس راه حل دو کشوری که به تحکیم پایه‌های ثبات، دستیابی به امنیت پایدار در منطقه و پایان دادن به افراط گرایی کمک می‌کند، تأکید کرد.

بن زاید در دیدار با حسین الشیخ بر رویکرد ثابت امارات متحده عربی در حمایت از مردم فلسطین و تمایل این کشور برای همکاری با همه طرف‌های فعال در جامعه بین المللی برای پایان دادن به بحران انسانی تحمیلی بر مردم غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی تأکید کرد. همچنین بخوانید هنیه به مصر سفر می‌کند ادامه حملات اسرائیل به نوار غزه/ شهادت 100 فلسطینی در جریان حملات روز گذشته رایزنی تلفنی وزرای خارجه عربستان و آمریکا درباره غزه محمود عباس اعلام کرد: آمادگی تشکیلات خودگردان فلسطین برای اصلاحات
منبع: اقتصاد نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا