امارات

تهران آماده برگزاری نشست مشترک تجار و بازرگانان ایران و امارات است

به گزارش خبرگزاری برنا، حسین امیرعبداللهیان از گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه امارات گزارشی در صفحه شخصی خود ارائه کرد. متن گزارش به شرح ذیل است:

در تماس تلفنی امروز با شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه و همکاری های بین المللی امارات متحده عربی، آخرین تحولات مناسبات دوجانبه و بین المللی مورد رایزنی قرار گرفت.

به ایشان گفتم توسعه و گسترش روابط با کشورهای همسایه، از جمله با امارات مورد توجه ماست و تهران برای برگزاری نشست مشترک تجار و بازرگانان ایران و امارات آمادگی دارد.

همچنین رویکرد غیر سازنده آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در قبال اغتشاشات اخیر در ایران و سوء استفاده سیاسی و ابزاری از نهادهای بین المللی مانند حقوق بشر را قویا محکوم کردم.

آقای آل نهیان نیز روابط پایدار و پویا میان دو کشور را خواستار شد و برای برگزاری نشست های کمیسیون مشترک و کمیته تجار و بازرگانان ایران و امارات و گسترش مناسبات دوجانبه اعلام آمادگی کرد.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان همچنین بر ضرورت عدم پیروی نهادهای حقوق بشری از رویکرد سیاسی تأکید کرد و خواستار احیای توافق هسته ای و رفع اختلافات فنی در این زمینه شد و آن را به نفع همه طرفها دانست.

انتهای پیام/ آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف
منبع: بورنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا