اخبارقاره آفریقا

چگونه در قاره آفریقا سرمایه‌گذاری کنیم؟ نکته اول

99 نکته درباره سرمایه‌گذاری در آفریقا: نکته اول

با توجه به پایین بودن میزان صادرات ایران به قاره آفریقا و عدم آشنایی بسیاری از تجار ایرانی با ظرفیت این قاره، بر آن شدیم که طی ۹۹ مطلب اطلاعات مفید و کاربردی در خصوص بازارهای آفریقا ارائه دهیم. علاقه‌مندان می‌توانند اطلاعات اولیه را از این طریق کسب کرده و درصورت تمایل سوالات خود را با ما مطرح کنند.

99 نکته درباره سرمایه‌گذاری در آفریقا/ نکته اول:

آفریقا یک کشور نیست. قاره آفریقا شامل 54 کشور و دو منطقه مورد مناقشه است: سومالی لند (منطقه خودمختار سومالی) و صحرای غربی. تقریباً هر یک از این کشورها با کشورهای همسایه خود بسیار متفاوت است.

دیرینه شناسان، آفریقا را قدیمی‌ترین قلمرو مسکونی روی زمین و محل پیدایش گونه‌های انسانی می‌دانند. بسیاری از تمدن‌ها و پادشاهی‌ها این قاره را شکل داده‌اند. تمدن فراعنه مصر باستان یکی از قدیمی‌ترین و طولانی‌ترین تمدن‌های جهان و همچنین شناخته‌شده‌ترین تمدن‌ها بود.

تمدن‌های باستانی همچنین شامل نوبی‌های کوش، واقع در منطقه فعلی سودان، مردم سرزمین پونت (محل دقیق زادگاهشان نامشخص است)، پادشاهی اکسوم (شمال اتیوپی)، امپراتوری مالی در غرب آفریقا، امپراتوری شونگای (شامل دوجین ایالت مدرن فعلی آفریقای غربی)، پادشاهی بزرگ زیمبابوه (از بوتسوانا تا موزامبیک امتداد دارد) و اینها تنها تعدادی از امپراتوری‌های باستانی هستند.

به تاریخ آفریقا نسبت به وقایع گذشته اروپا، آسیا و قاره آمریکا توجه کمتری شده است، که باعث شد بسیاری به اشتباه به این نتیجه برسند که تا زمان‌های اخیر توجه کمی در آفریقا اتفاق افتاده است.

در واقع، این دیدگاه در تاریخ رایج بود تا اینکه کاشفان ویکتوریا دست نوشته‌های تیمبوکتو (مالی کنونی) را کشف کردند که تعدادی از آنها جنبه‌هایی از تاریخ آفریقا را برای آنها آشکار کرد. البته استعمار بیشترین تأثیر را بر آفریقا مانند امروز داشت، موضوعی که به آن باز خواهیم گشت.

نویسنده: پیتر گری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا