امارات

گفت‌وگوی مقامات عربستان و امارات درباره عملیات نظامی در یمن

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، عربستان سعودی و امارات روز دوشنبه  در خصوص روند عملیات نظامی در یمن  و تحولات اخیر آن بحث و گفت‌وگو کردند.

«مطلق بن سلیم العمازیق» فرمانده نیروهای مشترک و معاون ستاد کل ارتش عربستان و «صالح بن محمد العامری» فرمانده عملیات مشترک امارات  با یکدیگر در شهر ریاض  دیدار  و گفت وگو کردند .

در این گزارش اطلاعاتی در خصوص مدت زمان سفر فرمانده اماراتی به ریاض و جزئیات این دیدار ارائه نشده است .

اخیرا کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، عربستان سعودی و امارات متحده دریافته‌اند انصارالله نقاط ضعف آنها را پیدا کرده است و بدون تردید به این نقاط ضعف حمله می‌کند و این دو کشور که به دنبال دریافت کمک از طریق واکنش آمریکا به این حملات هستند، دچار سرخوردگی شده‌اند .

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن – فقیرترین کشور عربی – آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، به ویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

خبرگزاری رویترز چندی پیش به نقل از «هانس گروندبرگ»، از توافق طرف‌های یمنی برای تمدید 2 ماهه آتش بس خبر داد. ادامه نقض آتش‌بس در یمن؛ مانع‌تراشی ائتلاف سعودی در برابر ورود ده‌ها کشتی حامل سوخت167 بار نقض آتش بس یمن از سوی ائتلاف متجاوز سعودی در 24 ساعت گذشتهیمن| ائتلاف عربستان سعودی روزانه نفت 150 حلقه چاه را در شبوه غارت می‌کند

آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد پیش از این یک بار تمدید شده بود. تمدید 2 ماهه این آتش بس 11 مرداد ماه به پایان رسید که مجددا تمدید شد.

وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن مستقر در صنعاء روز شنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که از مارس 2015 تاکنون، 47 هزار و 81 نفر در اثر حملات و تجاوزات ائتلاف سعودی کشته و یا زخمی شده‌اند که از این میان، 15 هزار و 483 نفر کشته و 31 هزار و 598 نفر زخمی شدند که 25 درصد از قربانیان، زن و کودک هستند .

وزات بهداشت دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که 162 مرکز بهداشتی به صورت کامل و 373 مرکز به صورت جزئی تخریب شده‌ است . 66 نفر از اعضای کادر درمان طی بمباران مستقیم ائتلاف متجاوز به شهادت رسیده‌اند و 79 آمبولانس از بین رفته است.

محاصره باعث افزایش سوءتغذیه شده و 632 هزار کودک زیر پنج سال و 105 زن باردار و شیرده از سوءتغذیه رنج می‌برند. طی هشت سال محاصره مستمر یمن، 40 هزار و 320 زن باردار و 103 هزار و 680 کودک فوت کرده‌اند .

انتهای پیام/
منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا