امارات

گفتگوی سران انگلیس و امارات درباره ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دفتر نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی نخست وزیر این کشور با  رئیس امارات متحده عربی و اعلام اینکه ایران یکی از محورهای مذاکرات دو طرف بوده است،  خبر داد.

در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای دولت انگلیس منتشر شد آمده است: نخست وزیر صبح امروز با شیخ محمد بن زاید آل نهیان ، رئیس امارات متحده عربی صحبت کرد.

این بیانیه می‌افزاید که دو طرف، درباره افزایش همکاری‌های دفاعی و تجاری بین دو کشور گفت‌وگو و «از توسعه بیشتر همکاری های اقتصادی و فناوری فی‌مابین از جمله در صنایع سبز و انرژی هسته ای استقبال کردند.»

طبق این بیانیه، جنگ اوکراین و سایر تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از دیگر مسائلی بود که سوناک و «بن زاید» درباره آن بحث و تبادل نظر کردند.

در بیانیه دفتر ریشی سوناک ادعا شده است که دو طرف درباره آنچه فعالیت‌های نگران‌کننده و بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه خوانده شد، رایزنی کردند.

این بیانیه می‌افزاید: نخست وزیر انگلیس و «بن زاید» بر اهمیت حیاتی روابط دفاعی و امنیتی دو کشور از جمله همکاری نظامی و تبادل اطلاعات تاکید کردند.

سوناک دوشنبه گذشته نیز در بحبوحه اعتراض گروه‌های حقوق بشری علیه اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل‌خلیفه، میزبان همتای بحرینی خود در لندن بود و دو طرف درباره آخرین تحولات بین‌المللی از جمله ایران گفت‌وگو کردند. همچنین بخوانید لیز تراس چقدر مستمری می‌گیرد؟ واکنش روسیه به استعفای نخست وزیر انگلیس/ تراس بخاطر بی سوادی فاجعه‌‌بار در تاریخ به یاد می ماند اعتراف تونی بلر به اشتباه درباره حمله به عراق و افغانستان
منبع: اقتصاد نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا