امارات

گرد کاهش بر بازار ارز پاشیده شد/ درهم امارات و لیر ترکیه در سراشیبی قیمت

به گزارش اقتصادنیوز، تجارت خارجی ایران در بهمن 1402 رشد 11 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است؛ موضوع مهمی که سید روح اله لطیفی، سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت امروز به آن اشاره کرد. به گفته لطیفی، چین، امارات، ترکیه سه مقصد اول صادراتی ایران در بهمن ماه بوده‌اند، کشورهایی که روابط‌شان با ایران تنها متمرکز بر حوزه تجارت نیست و در حوزه های مهم دیگری چون گردشگری هم دارای مناسبات جدی با کشورمان هستند.

بی تردید این کشورها یکی از مهمترین مقاصد گردشگری ایرانی ها نیز به شمار می آیند و احتمالا در تعطیلات نوروز امسال هم به عنوان مقصد سفر از بخشی از مردم باشد.

جالب آنکه همین امروز ماجرای ارز مسافرتی و حواشی آن خبرساز بود؛ یک روز پس از آنکه بانک مرکزی صدا و سیما را به دلیل انتشار گزارشی انتقادی درباره نحوه تخصیص ارز مسافرتی و افزایش مبلغ آن به باد انتقاد گرفت، انتشار یک ویدئو از ازدحام جمعیت برای دریافت ارز مسافرتی در فرودگاه امام خمینی (ره) بار دیگر این موضوع را در کانون توجه قرار داد. اگرچه موضوع افزایش دو برابری میزان تخصیص ارز مسافرتی همچنان نقد جدی کارشناسان را به دنبال دارد اما نحوه عرضه آن نیز همواره از ماه های گذشته محل بحث بوده است؛ اتفاقی که امروز نیز تکرار شد و تصاویری از صف کشیدن زمان بر مسافران در برابر دستگاه های خودپرداز ارزی بانک ملی در فرودگاه امام مهر تاییدی بر این ادعا شد. 

با این حال رسانه های رسمی تلاش کردند حواشی و انتقادات مربوط به این نوع عرضه را با انتشار تصاویری از باجه های ارزی دو بانک دیگر تحت الشعاع قرار دهند. ایرنا خبرگزاری رسمی دولت ادعا کرد که تصاویر ازدحام مسافران تنها مربوط به دقایقی محدود و به علت نزدیک بودن زمان چند پرواز با یکدیگر بوده و دریافت ارز مسافرتی بعد از گیت فرودگاه بدون هیچگونه مشکلی از طریق بانک‌های ملی، ملت و سامان امکان‌پذیر است.  این در حالی است که بسیاری از شاهدان عینی همچنان در موارد متعدد از این ازدحام گلایه مندند اما این مشکل همچنان در فرودگاه امام خمینی پابرجاست. 

با این همه در بازار ارز تهران، امروز نرخ ارز کشورهای همسایه ایران نوساناتی را تجربه کردند. در ادامه آخرین تغییرات این ارزها را در آستانه آغاز سفرهای نوروزی مرور می کنیم .  خبر مرتبط قیمت یورو، دلار و درهم امروز چهارشنبه 16 اسفند 1402 / یورو صعودی شد +جدول

اقتصادنیوز:یورو در صرافی ملی، امروز به ۴۶,۷۳۷ (چهل و شش هزار و هفتصد و سی و هفت ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۲۵ درصدی داشته است. قیمت لیر ترکیه امروز 16 اسفند 1402

بازار ارز تهران در حالی امروز را به شب رسانده است که قیمت لیر ترکیه در جریان معاملات خلاف روند روز گذشته سیر نزولی را در پیش گرفت و با تجربه افت ارزش 20 تومانی؛ 1925 تومان نرخ گذاری و خرید و فروش شد.

همچنین نرخ برابری هر لیر ترکیه در بازار ارز تهران امروز 0.031 است که در مقایسه با روز گذشته کاهش نامحسوسی داشته است. نرخ تبدیل لیر ترکیه به دلار آمریکا روز گذشته 0.032 بود. قیمت امروز درهم امارات در بازار

درهم امارات در بازار ارز تهران امروز هم روندی مشابه لیر ترکیه را در پیش گرفت و مبادلات را در حالی به پایان رساند که ریزش قیمت 200 تومانی را تجربه کرده است. هر درهم امارات در ساعات پایانی معاملات امروز 16330 تومان قیمت خورد.

نرخ امروز ریال عمان

ریال عمان که در روزهای اخیر بر روند صعودی پافشاری داشت و همواره رکورددار میزان افزایش قیمت در میان ارزهای بازار تهران بود، امروز را با تجربه کاهش قیمت به پایان رسانده است.

هر ریال عمان که روز گذشته 158,900 تومان خرید و فروش شده بود؛ امروز در جریان فعالیت بازار 157,830 تومان نرخ گذاری شد که نسبت به روز پیش هزار و 70 تومان افت داشته است. قیمت دینار عراق امروز

در دیگر کشور عرب زبان همسایه ایران یعنی عراق، قیمت هر دینار بار دیگر به روند همیشگی خود بازگشت و ثبات را سرلوحه قرار داد.

دینار عراق که روز پیش در معاملات بازار ارز تهران دو تومان رشد داشت و 47 تومان معامله شده بود؛ امروز هم بدون تجربه تغییر قیمت؛ 47 تومان نرخ گذاری و خرید و فروش شد.

قیمت امروز منات آذربایجان

در جمهوری آذربایجان ارزش هر منات؛ واحد پول رسمی این کشور هم به تبعیت از روند کاهشی حاکم بر بازار ارز تهران پایین آمد. قیمت هر منات امروز به 35610 تومان رسید که در مقایسه با آنچه در معاملات روز پیش بازار گذشت، 250 تومان عقب نشینی کرده است. آخرین قیمت درام ارمنستان در بازار

درام ارمنستان؛ نرخی که در روزهای گذشته نوسان نه چندان محسوسی را تجربه کرد و در اکثر روزهای هفته رنج بود؛ امروز در جریان فعالیت بازار ارز تهران 151 تومان مبادله شد. نرخی که از افت نامحسوس یک تومانی نسبت به روز گذشته حکایت دارد.

همچنین نرخ برابری هر درام ارمنستان در بازار ارز تهران با دلار آمریکا امروز 0.002 است.

قیمت لاری گرجستان امروز

در نهایت هر لاری گرجستان هم روندی مشابه سایر ارزها در بازار امروز در پیش گرفت و در حالی معاملات را با نرخ 23020 تومان به پایان رساند که نسبت به روز گذشته 160 تومان ریزش داشته است.

بازار ارز تهران پرونده امروز را در حالی بست که نرخ ها عکس آنچه روز گذشته تجربه کرده بودند، بر مدار کاهش حرکت کردند و نزولی شدند. امروز در بازار بیشترین میزان کاهش به ریال عمان اختصاص داشت و درام ارمنستان هم کمترین میزان افت را تجربه کرد. دینار عراق هم تنها نرخ بدون تغییر معاملات امروز بود.

  همچنین بخوانید صدرنشینی قیمت ریال عمان/ دینار عراق و درام ارمنستان در قعر جدولِ صعودی‌ها بازگشت قیمت دینار عراق به تنظیمات کارخانه/ ریال عمان کاهشی ماند؛ قیمت لیر ترکیه صعود کرد ترمز صعود قیمت‌ها در بازار ارز کشیده شد/ ریال عمان سرانجام عقب نشست دینار عراق مقاومت کرد/ قیمت ریال عمان پیشروی کرد
منبع: اقتصاد نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا