امارات

کشف یک ویروس خطرناک در امارات/ سازمان بهداشت جهانی هشدار داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دیجیاتو، سازمان بهداشت جهانی (WHO) می‌گوید مردی در ابوظبی، پایتخت امارات، به ویروس MERS-CoV مبتلا و نتیجه تست او مثبت شده است. این مرد ۲۸ ساله فعلاً تنها مورد ابتلا به این ویروس تلقی می‌شود، اما WHO از کشور‌ها خواسته است تا هشیار باشند. سازمان بهداشت جهانی در گزارشی می‌گوید در تاریخ ۱۰ ژوئیه (۱۹ تیرماه)، یعنی ۱۷ روز پس از مثبت‌شدن نتیجه آزمایش این بیمار، از ابتلای او به ویروس MERS-CoV در امارات مطلع شده است. برهمین‌اساس، این سازمان دوباره بر اهمیت نظارت بر بیماران، به‌خصوص بیماران عفونت‌های حاد تنفسی، تأکید کرده و از نهاد‌های بهداشتی خواسته است تا به دقت الگو‌های نامتعارف را بررسی کنند.

در گزارش WHO آمده که تاکنون هیچ مورد دیگری از ابتلا به این بیماری تشخیص داده نشده است. اما این سازمان انتظار دارد که به‌زودی گزارش‌های بیشتری از ابتلا به این بیماری در کشور‌های خاورمیانه و دیگر کشور‌ها منتشر شود. این سازمان می‌گوید: «WHO به نظارت بر شرایط اپیدمیولوژیک ادامه می‌دهد و براساس جدیدترین اطلاعات موجود، به ارزیابی ریسک می‌پردازد.» مرد مبتلا به ویروس MERS-CoV با ۱۰۸ نفر ارتباط داشته است

نهاد‌های بهداشتی امارات از ارتباط فرد مبتلا به MERS-CoV با ۱۰۸ نفر دیگر خبر داده‌اند. این ۱۰۸ نفر که همگی از اعضای کادر درمان بوده‌اند، تا ۱۴ روز پس از ارتباط تحت مراقبت قرار گرفتند و نتیجه آزمایش‌های آن‌ها تاکنون منفی بوده است.

این مرد ۲۸ ساله در فاصله ۳ تا ۷ ژوئن چندین بار با علائم حالت تهوع، درد در هنگام ادرار و درد در سمت راست بدن خود به درمانگاه مراجعه کرده بود. درنهایت با تشدید بیماری، او در تاریخ ۸ ژوئن (۱۸ خردادماه) در بیمارستان بستری شد و سپس به بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) رفت. ظاهراً او همچنان در همین بخش تحت درمان قرار دارد؛ ولی اطلاعات دقیقی از وضعیت او در دسترس نیست.

بیماری حاصل از ویروس MERS-CoV درحال‌حاضر واکسن یا درمان مشخصی ندارد. علائم رایج این بیماری تب، سرفه و تنگی نفس است. از سال ۲۰۱۳ تاکنون، فقط در امارات، حداقل ۹۴ نفر (ازجمله مورد فعلی) به این ویروس مبتلا شده و ۱۲ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. MERS-CoV از سال ۲۰۱۲ در سراسر جهان جمعاً ۲۶۰۵ نفر را مبتلا کرده و ۹۳۶ نفر را به کام مرگ کشانده است. همچنین بخوانید هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره هوش مصنوعی گزارش سازمان بهداشت جهانی درباره آمار بالای ناباروری کرونا به پایان خط رسید؟ اعلام وضعیت اضطراری در جهان به علت شیوع این بیماری
منبع: اقتصاد نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا