امارات

واکنش تند گروه‌های فلسطینی به برگزاری مراسم تاسیس رژیم اشغالگر در سفارت ابوظبی

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جبهه خلق برای آزادی فلسطین اعلام کرد: برگزاری مراسم به اصطلاح « سالگرد استقلال» رژیم صهیونیستی استعمارگر و نژادپرست در سفارت تل‌آویو در ابوظبی بیان روشنی از سقوط رژیم امارات است که امارات در عادی‌سازی روابط با تل آویو و انتقال به مرحله شراکت با رژیم نژاد پرست رسیده است.

به گزارش فلسطین الیوم، جبهه خلق برای آزادی فلسطین تأکید کرد: این مناسبت سالروز فاجعه یوم « نکبت» است که بر سر ملت فلسطین آمد، روزی که آنها به دست افراط گرا هایی از باندهای «هاگانا»، «اشترن» و «ایرگون» کشته، شکنجه و در شرق و غرب زمین آواره شدند. شرم‌آور است که شاهد این جشن در کنار فرزندان این افراط گرایان به قیمت خون و رنج مردم ما باشیم.

این گروه فلسطینی در ادامه با درود به فرزندان امت عربی و به ویژه آنهایی که در کشورهای حاشیه خلیج فارس همچنان از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و توافقات مشکوک با دشمن و پیامدهای آن امتناع می‌ورزند،افزود: این توافقات به منظور حمایت از منافع برخی حکام عرب صورت می‌گیرد؛ اما ملت عرب آن را نمی‌پذیرند و در برابر آن مقاومت می‌کنند . آن ها از آرمان اصلی امت اسلامی دفاع می‌کنند و از دفاع خود دست نخواهند کشید.هشدار مقاومت فلسطین به اسرائیل درباره هرگونه تعرض به مسجدالأقصینقشه تل‌آویو برای سفر بایدن به فلسطین اشغالیاردوغان سالروز اشغال فلسطین را به رئیس رژیم صهیونیستی تبریک گفت

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که شامگاه سه شنبه سفارت رژیم صهیونیستی در ابوظبی مراسمی را برای بزرگداشت کشته شدگان ارتش این رژیم برگزار کرد.

این اولین باری بود که یک کشور عربی میزبان چنین مراسمی شد.

براساس گزارشات رسانه‌ها کشورهای عربی که روابطی را با اسرائیل برقرار کرده‌اند در سال‌های اخیر مراسمی را برای بزرگداشت قربانیان «هولوکاست» جهت همبستگی با یهودیان و گفتگوی بین ادیان برگزار می‌کردند اما سابقه نداشته است که مراسمی برای نظامیان کشته شده صهیونیستی در یک کشور عربی برگزار شود.

برخی کشورهای عربی در سال‌های اخیر مراسم‌هایی را تحت عنوان یادبود کشته شدگان «هولوکاست» برگزار کرده‌اند، اما سابقه نداشته است که مراسمی برای نظامیان کشته شده صهیونیستی در یک کشور عربی برگزار شود. نظامیانی که بسیاری از آن‌ها در جنگ با کشورهای عربی کشته شده‌اند و از این جهت برگزاری چنین مراسمی می‌تواند جنجال‌برانگیز شود.

در 17 آوریل (28 فروردین) نیز در سالروز نکبت (تأسیس رژیم صهیونیستی) هواپیماهای اماراتی برای اولین بار در یک نمایش هوایی به این مناسبت با نام «پرواز صلح-2022» در سرزمین اشغالی مشارکت کردند. سال گذشته نیز نمایشگاه و موزه هولوکاست در دبی آغاز به کار کرد.

امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی به همراه بحرین در 13 آگوست 2020 به طور رسمی روابط گذشته خود را علنی کرده و از آن زمان تاکنون توافقات و تفاهمنامه‌های مختلفی در زمینه‌های گوناگون امضاء کرده‌اند.

انتهای پیام/

 
منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا