امارات

نخستین سفر رسمی وزیر خارجه امارات به تل آویو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، منابع رسمی اماراتی چهارشنبه شب از ورود عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امارات خارجه امارات به تل آویو خبر دادند. خبرگزاری «وام» امارات گزارش داد، این نخستین سفر رسمی بن زاید به تل آویو پایتخت رژیم صهیونیستی است.

به نوشته وام، این سفر چند روز طول خواهد کشید و وزیر امورخارجه امارات در مراسم دومین سالگرد امضای توافق سازش موسوم به «توافق آبراهام» میان امارات و رژیم صهیونیستی شرکت خواهد کرد.

وام گزارش داد که بن زاید همچنین قرار است، با مقامات رژیم صهیونیستی درباره مسائل مورد اهتمام دو طرف و روابط دوجانبه و گسترش همکاری‌ها رایزنی کند.

امارات اولین کشور حوزه خلیج فارس و سومین کشور عربی بود که توافق نامه عادی سازی با رژیم اشغالگر قدس را امضا و به قافله خیانت کاران به آرمان فلسطین پیوست؛ امری که با موجی از محکومیت ها در جهان اسلام روبرو شد.

امضای توافق عادی سازی امارات با رژیم صهیونیستی با میانجی گری «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا در سپتامبر ۲۰۲۰ انجام شد.

پس از امارات، بحرین، مغرب و سودان نیز به آنچه توافق آبراهام نام گذاری شده بود، ملحق شدند.

امارات و رژیم صهیونیستی از آن زمان تاکنون، برای گسترش روابط در زمینه های مختلف تلاش کرده و بارها مقامات صهیونیست به ابوظبی رفته‌اند.
منبع: اقتصاد نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا