امارات

مخالفت اکثر ملت بحرین، عربستان و امارات با عادی سازی روابط با اسرائیل

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک نظرسنجی که حدود دو سال پس از عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی انجام شده، نشان می‌دهد که درصد زیادی از ملت بحرین، امارات مخالف هرگونه عادی‌سازی روابط با  این رژیم هستند.

بر اساس نتایج نظرسنجی جدید بنیاد مطالعات آمریکایی واشنگتن در خصوص  مساله عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با امارات، بحرین و عربستان، بیش از دو سوم مردم این کشورها مخالفت خود را با توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند .

این نظرسنجی نشان داد که بیش از 80 درصد بحرینی‌ها  مخالف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند و همچنین 75 درصد ملت امارات هرگونه‌ عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد می‌کنند و  این درحالی است که بیش از 75 درصد از ملت عربستان کاملا مخالف ایجاد روابط دیپلماتیک با رژیم غاصب اسرائیل هستند.

این در حالی است که در نظرسنجی قبلی که اواخبر نوامبر 2020 به عمل آمده است، 54 درصد از مردم عربستان با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام مخالفت کرده بودند.

 این نظرسنجی درحالی منتشر می‌شود که روز گذشته نیز مردم مغرب با برگزاری تظاهراتی گسترده سفر« آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی به کشورشان  را محکوم کردند. آن‌ها شعار «مردم خواهان لغو عادی سازی روابط هستند» و «مردم خواهان جرم انگاری عادی سازی روابط» هستند و «نه به عادی سازی روابط» سر دادند .

همچنین اخیرا فعالان سعودی مخالف آل سعود همچنین با هشتگ #التطبیع_خیانة_عظمى (عادی سازی روابط با اشغالگران خیانتی بزرگ) به استقبال «جوبایدن» رئیس جمهور آمریکا به کشورشان رفتند که  بر اساس گزارش رسانه‌های مختلف یکی از مهمترین اهداف سفر وی تلاش برای آماده کردن مقدمات عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو  بود. خبرنگار صهیونیست: برخلاف اظهارات مقامات سعودی عادی‌سازی روابط در جریان استاولین گام ریاض برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو از نگاه «لاپید»تظاهرات مردم مغرب در اعتراض به سفر رئیس ستاد کل ارتش رژیم اسرائیل

 

روز گذشته رسانه‌های رژیم صهیونیستی با اعلام عبور رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم از آسمان عربستان، گوشه ای دیگر از روابط ریاض – تل آویو پرده برداشتند .

همچنین خبرنگار شبکه 13 تلویزیون رژیم اسرائیل در جده اعلام کرد: با وجود اظهارات «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان، اتفات اخیر گامی در جهت عادی‌سازی روابط با اسرائیل است و در این شکی نیست .

وی در ادامه افزود: سعودی‌ها حاضر نیستند اعتراف کنند که اتفاقات اخیر گامی در جهت عادی‌سازی روابط با اسرائیل است، اما شکی نیست که چندین مرحله عادی‌سازی در اینجا انجام شده است و واقعیت این است که از ابتدای سال آینده مسلمانان در «اسرائیل» اجازه پرواز مستقیم به جده را خواهند داشت .

اداره‌کل هوانوردی غیرنظامی عربستان روز جمعه اعلام کرد که حریم هوایی این کشور به‌روی تمامی پروازهای غیرنظامی که الزامات لازم را رعایت کنند (از جمله هواپیماهای اسرائیلی) باز است. این تصمیم ریاض استقبال «جو بایدن» را به‌دنبال داشت .

روز گذشته «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجی عربستان نیز  اعلام کرد که عادی‌سازی روابط با اسرائیل یک گزینه «راهبردی» است؛ اما الزامات خاصی وجود دارد که باید قبل از آن محقق شود .

رژیم صهیونیستی با میانجی‌گری دولت سابق آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» سپتامبر 2020 توافق عادی‌سازی روابط با دو کشور امارات و بحرین را امضا کرد. همچنین این رژیم تا پایان سال 2020 با دو کشور مغرب و سودان نیز توافق عادی‌سازی امضا کرد.

پس از امضای توافق سازش میان امارات و بحرین با رژیم بارها مقامات سعودی از جمله وزیر خارجه عربستان از ابراز علاقه خود برای برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی سخن گفتند .

انتهای پیام/
منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا