امارات

سفر وزیر خارجه امارات به فلسطین اشغالی

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه امارات متحده عربی شب گذشته برای نخستین بار در جریان یک سفر رسمی وارد فلسطین اشغالی شد.

وزیر خارجه امارات در راس یک هیئت بلندپایه رسمی و اقتصادی برای بررسی پرونده‌های مربوط به منافع و همکاری‌های مشترک با رژیم صهیونیستی در دومین سالگرد امضای توافق عادی‌سازی با این رژیم به تل‌آویو سفر کرده است.

دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در این زمینه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «یائیر لاپید، نخست‌وزیر اسرائیل امروز پنجشنبه در دفتر خود در قدس میزبان عبدالله بن زاید خواهد بود و این دیدار به صورت نشستی دوجانبه برگزار می‌گردد و سپس هیئت‌های دو طرف نیز به این نشست می‌پیوندند».

«آوویر جندلمان» سخنگوی کابینه رژیم اشغالگر صهیونیستی با انتشار توییتی در این زمینه اعلام کرد که سفر وزیر خارجه امارات به تل‌آویو که مصادف با جشن دو سالگی امضای توافق صلح میان دو طرف است چند روز طول می‌کشد.

«ایتان نائیه» سفیر رژیم صهیونیستی در بحرین نیز اعلام کرد که بعد از گذشت دو سال از امضای توافق صلح میان اسرائیل و بحرین و امارات، مشغول توسعه روابط خود هستیم و ما می خواهیم که بازرگانان زیادی از بحرین به اسرائیل (فلسطین اشغالی) سفر کنند. ایران، محور رایزنی‌های مقامات اسرائیلی با مسئولین اماراتی و آمریکاییدرگیری خونین بین مزدوران عربستان سعودی و امارات در جنوب یمن

 

در پی سیاست‌های ستیزه‌جویانه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و دیدگاه‌ها و تحلیل‌های اشتباه کشورهای امارات و بحرین از شرایط منطقه و فرصت‌طلبی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی، توافقنامه نامبارک امارات و بحرین با رژیم اشغالگر صهیونیستی موسوم به توافقنامه آبراهام در 15 سپتامبر 2020 (25 شهریور 1399) منعقد شد و دو کشور روابط پیشین خود را با این رژیم علنی کردند.

بعد از آن روند سازش با صهیونیست‌ها به کشورهای عربی قاره آفریقا نیز کشیده شد و دو کشور مغرب و سودان نیز تحت فشارهای آمریکا و با دل خوش کردن به وعده‌های دولت ترامپ که هرگز عملی نشد به امضای توافق عادی سازی با اسرائیل تن دادند.

این کشورهای عربی در ابتدا تصور می‌کردند امضای توافق با صهیونیست‌ها یک دستاورد بزرگ بوده و می‌تواند حمایت فزاینده آمریکا را برای آنها به همراه داشته باشد، اما در ادامه مسیر مشخص شد این صرفا قراردادی یکطرفه برای تامین منافع به ویژه امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه است.

انتهای پیام/
منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا