امارات

تلاش بلندپروازانۀ دبی برای نقش‌آفرینی در اقتصاد دیجیتال

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا ، خبرها حکایت از تلاش جاه‌طلبانۀ امارات (دبی) برای پیوستن به ده اقتصاد بزرگ جهان دارد، این کشور حاشیۀ خلیج فارس برای دستیابی به این مهم قصد دارد تا طراحی ویژه‌ای جهت ورود به عرصۀ متاورس انجام دهد، براساس برنامۀ اعلام شده امارات می‌خواهد که 40هزار شغل مجازی در این فضا را پشتیبانی کند تا میزان تولید ناخالص داخلی شهر دبی سالانه افزایش چشم‌گیری پیدا کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی امارات، این کشور قصد دارد سرویس‌های جهانی و ایمن برای استفادۀ کاربران مقیم و غیرمقیم در دبی بسازد و در اختیار آن‌ها قرار دهد، امارات همچنین بنا دارد تا برای تسریع در این کار اصلاحات مقرراتی و زیرساختی را نیز در کشور خود اجرا کند.

این طرح که توسط ولیعهد دبی، راه‌اندازی شده است با هدف جامۀ عمل پوشاندن به رویای بلندپروازانۀ شیخ حمدان، جهت رشد کمی پنج برابری تعداد شرکت‌های بلاک چین طی مدت پنج سال در دبی، اجرایی می‌شود. ولیعهد امارات دربارۀ وضعیت فعلی صنعت بلاکچین در این کشور گفت؛ “دبی در حال حاضر میزبان بیش از 1000 شرکت در بخش متاورس و بلاک چین است که 500 میلیون دلار به اقتصاد کشور کمک می‌کنند”.

خبرگزاری دولتی امارات در ادامۀ گزارش خود خاطرنشان می‌کند: «استراتژی امارات، بر پرورش استعدادها و سرمایه‌گذاری در فناوری‌های نسل بعد با ارائه پشتیبانی لازم در آموزش متاورس قرار گرفته است» بزرگ‌ترین شرکت‌های دبی در حال حاضر وارد دنیای متاورس شده‌اند، امارات گفته است که استفاده از این فناوری را گسترش خواهد داد از طرفی خبرها نشان می‌دهد که یک شرکت تولید عمدۀ ساختمان قصد دارد تا شهرهای دیجیتال در دبی بسازد.

دبی از سوی دیگر مدت‌ها است که برای جذب شرکت‌های فعال در زمینۀ ارزهای دیجیتال از سراسر جهان تلاش می‌کند. برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارز دیجیتال و فین‌تک جهان از جمله Binance و FTX در این شهر مجوز دریافت کرده‌اند و در حال فعالیت در امارات هستند.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهرا وجدانی
منبع: بورنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا