امارات

سفر رئیس «شورای رهبری ریاست جمهوری یمن» به امارات همزمان با «پسرفت» طرح آتش‌بس

العالم – امارات

"رشاد العلیمی" در سفر به امارات با "محمد بن زاید" ولیعهد ابوظبی دیدار و گفت‌ وگو کرد.

سفر رئیس گروه موسوم به «شورای رهبری ریاست جمهوری یمن» به امارات در حالی صورت می‌گیرد که طرح آتش‌بس یمن به طور مداوم از سوی ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی نقض می‌شود.

«عبدالملک العجری» عضو هیأت مذاکره کننده صنعاء در مذاکرات صلح یمن امروز گفت که کشورهای عضو ائتلاف سعودی با بدعهدی خود دارند فرصت‌های برقراری صلح در یمن را از بین می‌برند.

العجری تأکید کرد هر روز که از عمر آتش بس در یمن می‌گذرد یک پنچره از پنجره‌های صلح بسته می‌شود.

هانس گراندبرگ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن آغاز آتش بس در یمن از روز شنبه دوم آوریل را به مدت دو ماه اعلام کرد.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن گفت که هدف از این آتش بس دادن فرصت به مردم یمن برای رهایی از خشونت، رنج و مهمتر از همه ایجاد امید برای پایان دادن به این درگیری است!

گراندبرگ ادامه داد در طول این دو ماه، قصد دارم با هدف دستیابی به آتش بس دائمی، رسیدگی به اقدامات فوری اقتصادی و بشردوستانه و از سرگیری روند سیاسی، همکاری خود را با طرف ها افزایش دهم.

این در حالی است که مسئولان انصارالله می‌گویند با وجود گذشت یک ماه از این آتش‌بس هنوز پیشرفتی در مهمترین مفاد توافق یعنی بازگشایی فرودگاه صنعاء حاصل نشده است.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن اخیرا در در توئیتی نوشت که اولین ماه توافق آتش‌بس بشردوستانه در یمن بدون حصول پیشرفت در مهمترین مفاد آن که بازگشایی فرودگاه بین‌المللی صنعاء است، به پایان رسیده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن – فقیرترین کشور عربی – آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی سعودی‌ها، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.


منبع: شبکه العالم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا