امارات

رایزنی روسیه و امارات درباره بحران انسانی در غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه و محمد احمد سلطان عیسی الجابر سفیر امارات در مسکو در نشستی در خصوص وخامت اوضاع در منطقه درگیری حماس و اسرائیل و بحران انسانی در نوار غزه گفت و گو کردند. خبرگزاری تاس گزارش داد، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد : در دیدار دو مقام, در مورد موضوعات کلیدی خاورمیانه با تمرکز بر تشدید بی‌سابقه تنش‌ها میان فلسطین و اسرائیل و وضعیت فاجعه بار انسانی در نوار غزه تبادل نظر شد.

خبر مهم «بایدن» درباره جنگ غزه / توافق اسرائیل و حماس نزدیک است؟

وزارت خارجه روسیه افزود که طرفین درباره “موضوعات دیگر از جمله توسعه بیشتر روابط دوستانه روسیه و امارات” گفتگو کردند.

این دیدار به درخواست سفیر امارات برگزار شد.

به گزارش ایرنا, نیروهای صهیونیستی اخیرا پس از محاصره چند روزه بیمارستان الشفا، آن را بمباران و پزشکان، بیماران و آواره‌ها را مجبور به تخلیه آن کردند.

نبرد میان گروه‌های مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیست در حالی وارد چهل و پنجمین روز خود شده که دفتر اطلاع رسانی دولت غزه در آخرین آمار خود اعلام کرد که شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه به بیش از ۱۳ هزار نفر از جمله ۵ هزار و ۵۰۰ کودک و ۳ هزار و ۵۰۰ زن رسیده و ۶ هزار نفر نیز مفقود شدند.

حماس: اسرائیل درباره آتش‌بس غزه وقت‌کُشی می‌کند

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت امنیتی و نظامی غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا از رژیم اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی به این رژیم برای کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است. همچنین بخوانید هراس روسیه از طوفان الاقصی/ درخواست مسکو از اسرائیل و فلسطین برای آتش‌بس
منبع: اقتصاد نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا