امارات

رایزنی اردن و امارات برای دستیابی به آتش‌بس‌ در غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس،   «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن و «عبدالله بن زاید» همتای اماراتی او در ابوظبی دیدار و درباره تحولات فلسطین به خصوص غزه گفت‌وگو کردند. 

وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد که الصفدی و بن زاید بر ضرورت دستیابی به توافق آتش‌بس و وارد کردن کمک‌های انساندوستانه کافی، فوری و مداوم به همه مناطق نوار غزه تأکید کردند. 

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، وزارت خارجه اردن اعلام کرد که این دیدار در چارچوب هماهنگی و رایزنی مستمر بین دو کشور برادر برگزار شد. 

دو طرف همچنین بر مخالفت با کوچاندن اجباری فلسطینیان غزه به دیگر نقاط فلسطین یا خارج از آن تأکید کردند و گفتند که راه‌حل دو دولتی تنها راه تحقق امنیت، ثبات و صلح عادلانه و فراگیر در منطقه است. 

از سوی دیگر وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی به ۲۰ هزار و ۴۲۴ شهید افزایش یافته و تعداد مجروحان به ۵۴ هزار و ۳۶ نفر رسیده است.

  همچنین بخوانید ادامه تنش‌ها میان سران اسرائیل/ درخواست هرتزوگ برای پایان اختلافات سیاسی اعتراف مقام سابق تل‌آویو: حامیان حذف حماس از جنگ خسته شده‌اند شروط حماس برای گفت‌وگو با اسرائیل/ دشمن نمی‌تواند خسارت را تحمل کند تظاهرات حامیان فلسطین در مراکش/ درخواست مردم برای پایان روابط این کشور با اسرائیل
منبع: اقتصاد نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا