امارات

دیدار وزیر خارجه امارات با رئیس اسرائیل

به گزارش مشرق ، «عبدالله بن زاید» وزیر امور خارجه امارات عربی متحده، بعدازظهر امروز (پنجشنبه)، با «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بنا بر گزارش رسانه‌های عبری دو طرف در دفتر رئیس رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند.

رئیس رژیم صهیونیستی با انتشار تصاویری در حساب کاربری خود در ارتباط با این دیدار نوشت: «امروز با آغوش باز از شاهزاده شیخ عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه امارات استقبال می‌کنیم.»

وی اضافه کرد: «ما خوشحالیم که سفر عالی‌جناب به اسرائیل را دو سال پس از امضای پیمان تاریخی آبراهام جشن می‌گیریم.»

 عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات عربی متحده برای اولین بار شامگاه دیشب در یک سفر رسمی وارد تل آویو پایتخت رژیم صهیونیستی شد.

به نوشته خبرگزاری رسمی امارات، این سفر چند روز به طول خواهد انجامید و قرار است بن زاید در مراسم دومین سالگرد امضای توافق سازش موسوم به توافق «آبراهام» میان امارات و رژیم صهیونیستی شرکت کند.

امضای توافق عادی‌سازی امارات با رژیم صهیونیستی با میانجی‌گری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق ایالات متحده در سپتامبر ۲۰۲۰ انجام شد. بعد از این توافق، بحرین، مغرب و سودان نیز به این روند پیوستند.

«امیر حایک» سفیر رژیم صهیونیستی در امارات نیز در دوم شهریورماه سال جاری گفت که سفارت این رژیم به مقر دائم آن در ابوظبی منتقل شده است.

وی در حساب توئیتر خود با اشاره به انتقال سفارت رژیم صهیونیستی به مقر دائم در ابوظبی افزود: «پس از این کار سخت ما اکنون مفتخر، خوشحال و هیجان‌زده هستیم.» منبع: فارس
منبع: مشرق نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا