امارات

دعوت بایدن از رئیس امارات برای سفر به آمریکا

به گزارش سایت الحره، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست جده با محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات دیدار کرده و در گامی جدید پس از ماه‌ها روابط متشنج میان دو کشور به دلیل موضعگیری امارات درباره جنگ اوکراین و دیگر مسایل، از او برای سفری رسمی به آمریکا دعوت کرد.

بایدن پس از دیدار با بن زاید، اظهار کرد: چالش‌های امروز اهمیت ارتباط میان ما را افزایش می‌دهند، می‌خواهم رسما از شما دعوت کنم تا قبل از پایان سال جاری به آمریکا بیایید.

یوسف العتیبه، سفیر امارات در آمریکا مارس گذشته پس از اختلافات متعدد در موضعگیری‌های این دو کشور همپیمان که آخرین مورد آن عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین بود، اظهار کرد، روابط میان امارات و آمریکا در مرحله آزمودن توان تحمل فشار است.

انور قرقاش، مشاور دیپلماتیک رئیس امارات روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد، “روابط در وضعیت خوبی قرار دارند اما مواردی وجود دارند که باید آنها را حل کنیم و بحثی در خصوص آنها در دست انجام است”.

رئیس امارات، فرانسه را برای اولین سفر خارجی خود از زمان انتصاب در مه گذشته انتخاب کرد و فردا (دوشنبه) در پاریس با امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی خود دیدار خواهد کرد.

311311 کد خبر 1652046
منبع: خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا