امارات

دست رد امارات به درخواست مهم اسرائیل/ ابوظبی به تل‌آویو هشدار داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  روزنامه «تایمز» رژیم صهیونیستی در این باره به نقل از یک مقام این رژیم نوشت: «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل «محمد بن زاید» رئیس امارات را تحت فشار قرار داد تا ابوظبی حقوق کارگران فلسطینی را پرداخت کند که تل‌آویو پس از عملیات مقاومت مانع از فعالیت آنها در سرزمین‌های اشغالی شده‌است.

طبق گفته این مقام صهیونیست، بن زاید این ایده را از اساس رد کرد و از جسارت نتانیاهو به دلیل مطرح کردن چنین درخواستی شوکه شد.

تایمز نوشت که این اظهارات مقام صهیونیست جزئیات بیشتری از گزارش اواخر دیماه وبگاه «آکسیوس» درباره درخواست مالی نتانیاهو از بن زاید است. خبر مرتبط پوتین و بن زاید در امارات دیدار کردند/ امارات مانع بزرگ تحریم‌های آمریکا علیه روسیه!

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور روسیه در سفری که به امارات داشت با رئیس این کشور دیدار و از افزایش همکاری‌های تجاری و سیاسی خبر داد.

آکسیوس ۱۸ دیماه گزارش داده بود که محمد بن زاید آل نهیان با رد درخواست تل‌آویو برای پرداخت حقوق بیکاری به فلسطینیان کرانه باختری، با کنایه به بنیامین نتانیاهو توصیه کرده تا برای دریافت پول به سراغ «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین برود. خبر مرتبط گفت‌وگوی بایدن و بن زاید؛ توافق برای ایجاد گذرگاه‌های امن در غزه

اقتصادنیوز: رئیس جمهوری آمریکا رئیس امارات چهارشنبه شب آخرین تحولات فلسطین را مورد بررسی قرار دادند.

آکسیوس به نقل از یک منبع آگاه گزارش داده بود که بن زاید با لحنی کنایی به نتانیاهو گفت: از زلنسکی پول بخواه!

مقام صهیونیست مذکور با افشای جزئیات بیشتر در این باره گفت که نتانیاهو از هفتم اکتبر تا کنون چندین بار با بن زاید صحبت کرده‌است و یک مقام بلند پایه اماراتی به صهیونیست‌ها هشدار داد که طولانی شدن جنگ در غزه ممکن است روابط در حال ظهور ابوظبی با تل‌آویو را به «صلح سرد» تبدیل کند.

وی ادامه داد: «هر چه این جنگ بیشتر ادامه یابد، اسرائیل منزوی‌تر می‌شود و حتی یک صلح گرم در نهایت می‌تواند به صلحی سرد تبدیل شود.»

تایمز در این باره نوشت: این هشدار شدیدترین هشداری است که اسرائیل از زمان آغاز جنگ از سوی شرکای خود در «توافق ابراهیم» (توافق عادی سازی روابط با امارات، بحرین و مراکش) دریافت کرده‌است.

این روزنامه همچنین گزارش داد: این اظهارات نشان می‌دهد که امارات در حال بررسی قطع روابط خود با اسرائیل نیست، اما این روابط ممکن است شبیه به روابط اسرائیل با مصر و اردن شود.

کمی پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی کرانه باختری را محاصره کرده و به بیش از ۱۰۰ هزار فلسطینی که در اراضی اشغالی کار می‌کردند، اجازه ورود نداد.

مقامات رژیم صهیونیستی نگران این هستند که تشدید وخامت اوضاع اقتصادی در کرانه باختری و بیکاری فلسطینیان، موجب ایجاد تنش در کرانه باختری شود.

«بتسلئیل اسموتریچ»، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی پیش‌تر با پیشنهاد وزارت جنگ این رژیم برای صدور مجوز ورود برای برخی فلسطینیان مخالفت کرد. نتانیاهو از سوی وزارت جنگ و نهادهای اطلاعاتی تحت‌فشار است تا به این وضعیت رسیدگی کند، اما اخیراً به دلیل تهدید اسموتریچ و دیگر وزرای راست افراطی کابینه خود، از طرح این مساله در نشست کابینه جنگ خودداری کرد.

نتانیاهو که سعی دارد مشکل اقتصادی کرانه باختری را بدون خشمگین کردن چهره‌های افراطی کابینه خود حل کند، سعی دارد از دیگر کشورها بخواهد تا به کارگران فلسطینی حقوق بیکاری پرداخت کنند! همچنین بخوانید اقدام تازه اسرائیل علیه فلسطین/ 16 هزار کارگر هندی در راه فلسطین اشغالی ترکیه تعلیق پروازهای خود به سرزمین‌های اشغالی را تمدید کرد فوری/ حمله موشکی حزب‌الله به دو پایگاه اسرائیل/ تل‌آویو جنوب لبنان را بمباران کرد مصر به توافق جدید با اسرائیل تن نمی‌دهد/ نتانیاهو مانع موفقیت مذاکرات غزه
منبع: اقتصاد نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا