امارات

درخواست فوری پادشاه اردن و رئیس امارات درباره جنگ غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، عبدالله دوم، پادشاه اردن و محمد بن زاید، رئیس امارات در کاخ «الوطن» در ابوظبی با یکدیگر دیدار کردند و دو طرف در جریان این دیدار درخصوص تلاش‌های صورت گرفته برای حل و فصل اوضاع وخیم انسانی در نوار غزه به بحث و تبادل نظر پرداختند. براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، عبدالله دوم و محمد بن زاید در جریان این دیدار همچنین بر لزوم اقدام فوری بین‌المللی برای توقف تنش نظامی خطرناک در غزه و حفاظت از غیرنظامیان براساس قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه تاکید کردند.

دو طرف همچنین بر ضرورت تضمین ارسال کمک‌ها به ساکنان نوار غزه از طریق نهادهای بین‌المللی انسان‌دوستانه و گشایش گذرگاه‌های انسانی به طور امن و ادامه‌دار تاکید کردند.

پادشاه اردن و رئیس امارات همچنین بر سر دوری گزیدن منطقه از پیامدهای جدید خشونت و لزوم همکاری برای ایجاد چشم‌انداز سیاسی برای صلح عادلانه و فراگیر براساس راهکار تشکیل دو دولتی که ثبات و امنیت را برای همگان تضمین کند، به اتفاق نظر رسیدند.

ارتش رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین در جریان عملیات «طوفان الاقصی» غافلگیر شده و شکست خورده، برای جبران این شکست مفتضحانه درحال هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه در نوار غزه است و با بستن منابع آب و برق روی آنها و بستن تمامی گذرگاه‌ها منجر به شکل‌گیری یک فاجعه در این باریکه شده است.

در حالی عملیات «طوفان الاقصی» وارد بیست و هفتمین روز خود شده که اشغالگران بمباران تمام مناطق نوار غزه را تشدید کرده و پس از درخواست تخلیه مناطق در شمال نوار غزه، دستور تخلیه بیمارستان‌ها را داده‌اند؛ اقدامی که فاجعه انسانی و بهداشتی در غزه رقم می‌زند و بخش بهداشت فلسطین نمی‌تواند آن را تحمل کند همچنین بخوانید نمی‌فهمم چرا نباید به معترضان کف خیابان گفت مردم! رحیم پور ازغدی: دوره پهلوی یکی از سیاه ترین دوره های دیکتاتوری در ایران است پیشنهاد رسمی الهلال به مسی جزئیات برنامه‌های تلویزیون برای هفتمین روز عید
منبع: اقتصاد نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا