امارات

تسلیم استوارنامه سفیر ایران به رئیس دولت امارات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «رضا عامری» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی روز چهارشنبه ۲۵ مرداد ماه با حضور در کاخ الوطن ابوظبی ضمن دیدار با شیخ محمد بن زاید آل نهیان رئیس دولت امارات عربی متحده استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

عامری ۲۶ خرداد ماه نیز رونوشت استوارنامه خود را تقدیم «خالد عبدالله بالهول» معاون وزیر امور خارجه امارات کرده بود.

انتصاب سفیر جدید ایران در امارات بعد از حدود هفت سال و نیم که سفارت ایران در ابوظبی در سطح کاردار اداره می‌شد، صورت گرفت. پس از قطع روابط ایران و عربستان سعودی در دی ماه ۱۳۹۴، امارات نیز سطح روابط خود با ایران را به کاردار تقلیل داد. این کشور شهریور ماه ۱۴۰۱ «سیف الزعابی» سفیر خود در جمهوری اسلامی ایران را به تهران بازگرداند و وی شهریور ماه ۱۴۰۱ برای ازسرگیری حضور در محل ماموریت به تهران بازگشت و ۲۲ شهریور ماه با حضور در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفیر جدید ایران هم ۲۲ خرداد ماه در آغاز ماموریت خود وارد امارات شد و در بدو ورود به امارات با تأکید بر اینکه آینده امیدبخش و روشنی پیش روی روابط دوجانبه خواهد بود، ابراز امیدواری کرد که مناسبات فیمابین در جهت تحقق اراده رهبران دو کشور هر چه بیشتر توسعه یابد. عامری پیش از این در سمت‌های مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور، مدیرکل خاورمیانه وزارت امور خارجه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در سودان، اریتره و الجزایر خدمت کرده است.

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی اخیرا در دیدار با «خلیفه شاهین المرر» وزیر مشاور دولت امارات، دعوتنامه رسمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران، از محمد «بن زاید آل نهیان» رئیس دولت امارات عربی متحده برای سفر به ایران را تحویل داد. 

حسین امیرعبداللهیان اول تیر ماه سالجاری در سفر به حوزه خلیج فارس و در آخرین مقصد این سفر به ابوظبی و همچنین دبی سفر و با رئیس دولت امارات و وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. در ملاقات‌های امیرعبداللهیان با مقامات اماراتی، سفیر جدید ایران نیز حضور داشت.
منبع: اقتصاد نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا