امارات

تحولات جنگ اوکراین، محور گفتگوی رئیس امارات و زلنسکی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در خصوص تحولات جنگ اوکراین و مسائل مشترک، تلفنی گفت وگو و رایزنی کردند.

اظهارات تند نماینده روسیه در سازمان ملل علیه آمریکا

خبرگزاری «وام» امارات گزارش داد، بن زاید بر اهمیت ادامه مذاکره جهت حل سیاسی بحران اوکراین در سایه پیامدهای انسانی و اقتصادی که این بحران برای کل جهان دارد، تأکید کرد. بن زاید همچنین حادثه کشته شدن وزیر کشور و شماری از مقامات اوکراینی در حادثه سقوط بالگرد اوکراینی را به زلنسکی تسلیت گفت.

وی بر حمایت امارات از تمام طرح‌ها برای حل سیاسی بحران و تحقق امنیت و صلح در اوکراین تأکید کرد.

زلنسکی نیز از حمایت انسانی امارات از مردم اوکراین قدردانی کرد.

آخرین تماس دو طرف به ۲۶ مهرماه بر می گردد، زمانی که بن زاید به زلنسکی وعده داد، تمام تلاش خود را برای جلوگیری از بحرانی تر شدن اوضاع اوکراین به کار خواهد بست.

درخواست فوری ناتو از شرکا و کشورهای اتحادیه

این تماس تلفنی یک ماه پس از آن صورت می گیرد که دولت امارات از ارسال دو هزار و ۵۰۰ دستگاه مولد برق خانگی به اوکراین به دلیل اوضاع بحرانی این کشور و قطع برق خبر داد.

امارات همچنین ۸ فروند هواپیما حامل کمک های غذایی و پزشکی به پناهندگان اوکراینی در لهستان، مولداوی و بلغارستان ارسال کرده بود. همچنین بخوانید جزئیات گفتگوی تلفنی پوتین با رئیس اسرائیل جزئیات رایزنی تلفنی مقامات ترکیه و اوکراین گفتگوی تلفنی پوتین با ولیعهد ابوظبی درباره اوکراین گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با اسماعیل هنیه
منبع: اقتصاد نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا