امارات

اولین سفیر امارات بعد از 13 سال به دمشق رفت

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، منابع دیپلماتیک موثق به روزنامه فرامنطقه‌ای «رأی الیوم» اعلام کردند که حسن احمد الشحی، سفیر امارات روز دوشنبه وارد دمشق شد. منابع مذکور همچنین اعلام کردند این نخستین سفیر امارات در سوریه از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون است. خبر مرتبط غایب قطعی تیم ملی ایران در دیدار با سوریه

اقتصادنیوز: حضور یکی از مدافعان تیم ملی فوتبال ایران برای دیدار با سوریه در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا تعیین‌تکلیف شد.

الوطن سوریه نیز نوشت که الشحی پس از حدود ۱۳ سال خالی بودن این سمت، ریاست نمایندگی دیپلماتیک امارات را بر عهده خواهد داشت، زیرا از زمان بازگشایی سفارت در دمشق، کاردار عبدالحکیم النعیمی، این سمت را بر عهده داشت.

الشحی در سال ۲۰۱۵ میلادی سفیر امارات در عراق بود؛ او سفیر این کشور در سودان نیز بوده است.

امارات در سال ۲۰۱۸ سفارتش در دمشق را پس از هفت سال قطع روابط میان دو کشور امارات و سوریه بازگشایی کرد.

در مارس گذشته بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در سفری رسمی وارد امارات شد و با محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی دیدار کرد و دو طرف در جریان این دیدار درخصوص تقویت روابط دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداخته بودند.

 

  همچنین بخوانید اولین تصاویر از انفجار مهیب در غرب دمشق+ فیلم انفجار مهیب در دمشق / پدافند دفاعی سوریه فعال شد + فیلم افتتاح قریب الوقوع سفارت عربستان در دمشق فوری/داعش سربازان سوریه را قتل عام کرد!+ تعداد کشته‌ها
منبع: اقتصاد نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا