امارات

انصارالله: صنعاء خدمه کشتی اماراتی توقیف شده را آزاد کرده است

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله و مذاکره کننده ارشد صنعاء در مذاکرات صلح یمن دیشب در صفحه توئیتر خود از آزادی خدمه کشتی اماراتی توقیف شده موسوم به «روابی» خبر داد.

عبدالسلام افزود: در پی وساطت عمان، خدمه کشتی اماراتی «Rwabee» که چند ماه پیش در آب‌های یمن توقیف شده بود به همراه یک تبعه انگلیسی از صنعاء آزاد شده و به طرف عمانی تحویل داده شدند.

یک روز پیش هم وزارت خارجه عمان اعلام کرد که دولت نجات ملی یمن با وساطت مسقط، آزادی 14 تبعه خارجی را که در صنعاء محبوس بودند، تسهیل کرده است.

این افراد آزاد شده با یک هواپیمای عمان وارد عمان شدند تا به کشورهایشان بازگردانده شوند.

نیروهای یمنی ژانویه گذشته (دی‌ماه 1400) کشتی اماراتی روابی را به دلیل ورود غیرقانونی به آب‌های سرزمینی یمن، در نزدیکی بندر الحدیده توقیف کرد.

به گفته مسئولان صنعاء، این کشتی حامل تجهیزات نظامی بود که از بندر سقطری یمن به بندر سعودی جازان منتقل می‌کرد، اما ائتلاف سعودی مدعی شد که این کشتی حامل تجهیزات پزشکی و دارویی بود.

رسانه‌های وابسته به انصارالله یمن پس از این ادعای ائتلاف سعودی، فیلم‌ها و تصاویری منتشر کردند که نشان داده بود کشتی روابی تسلیحات و تجهیزات نظامی حمل می‌کرد.

انتهای پیام

 

 

 

 

 
منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا