امارات

امارات کاردار سفارت سوئد را احضار کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا وزارت امور خارجه امارات متحده عربی جمعه شب کاردار سفارت سوئد در این کشور را احضار کرد تا نامه اعتراضی ابوظبی را به دلیل صدور مجوز اهانت به قرآن کریم در استکهلم اطلاع دهد. وزارت امور خارجه امارات در این بیانیه تداوم رفتار دولت سوئد برای اجازه دادن به انجام این اقدامات اهانت آمیز را محکوم کرد و مسؤلیت ناپذیری بین‌المللی و احترام نگذاشتن به ارزش‌های اجتماعی در این خصوص را محکوم کرد.

امارات بر اهمیت نظارت بر گفتمان ناپسند تصمیم نژادپرستانه تاکید و اعلام کرد که اقداماتی از این دست تاثیر منفی بر تحقق صلح و امنیت جهانی دارد.

وزارت امورخارجه امارات افزود که دولت این کشور استفاده از آزادی بیان به عنوان ابزاری برای اینگونه اقدامات شنیع را رد کرد.

امارات با هرگونه اقدامات مخل امنیت و ثبات و منافی ارزش‌ها و اصول بشری و اخلاقی باشد، مخالف است.

دولت ابوظبی بر اهمیت احترام گذاشتن به نمادهای مذهبی و مقدسات و دوری از اقدامات تحریک آمیز تاکید کرد.

پلیس سوئد روز چهارشنبه در اقدامی تحریک آمیز بار دیگر مجوز آتش زدن قرآن در مقابل سفارت عراق در استکهلم برای همان فردی که پیش‌تر مرتکب این عمل شنیع شده بود را صادر کرد.

«سلون مومیکا» روز پنجشنبه بار دیگر در حرکتی موهن و اسلام ستیزانه، اقدام به پاره و لگد کردن این کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم کرد.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد نیز روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واکنش به هتک حرمت دوباره قرآن در سوئد، گفت: این بسیار واضح و روشن است که بی احترامی به کتب مقدس و اماکن عبادت غیر قابل قبول است اما متاسفانه قرن‌ها است که از این گونه اقدامات برای تحریک استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: احترام مردم به مذهب یکدیگر مهم است و مردم نباید رسیدگی به این مسائل را در اختیار خود بگیرند.

  همچنین بخوانید بن سلمان، امارات را تهدید کرد/ خواهید دید چه کاری می‌توانم انجام بدهم سفیر سوئد از سوی امارات احضار شد قیمت شوکه کننده خودرو در دبی/ قیمت لندکروز چند؟ جزئیات توافق جدید ترکیه و امارات/ تجارت 40 میلیارد دلاری در راه است
منبع: اقتصاد نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا