امارات

امارات و قطر را سیل برد/ اعراب: هیچ کس را نداریم به دادمان برسید

به گزارش خبرگزاری برنا، قطر و امارات متحده عربی تحت تاثیر باران‌های شدید قرار گرفتند که باعث جاری شدن سیل در خیابان‌ها شد و بسیاری از ساکنان را مجبور کرد در مقابل سیل غیرعادی تابستانی به هتل‌ها پناه ببرند.

*** سیل سهمگین در قطر و امارات در سایه عدم کمک دولتمردان

 بارش باران منجر به جاری شدن سیل ناگهانی در بخش‌های شرقی امارات شد که به خانه‌ها آسیب رساند و وسایل نقلیه را با خود برد.

این شرایط نامساعد آب و هوایی همچنین اداره هواشناسی امارات متحده عربی را بر آن داشت تا با توجه به “رویدادهای آب و هوایی خطرناک” که انتظار می رود ادامه یابد، هشدار قرمز صادر کند.

شبکه العربیه انگلیسی گزارش داد که اداره مدیریت بلایای امارات متحده عربی با بیش از ۲۰ هتل هماهنگ می کند تا ۸۲۷ واحد را فراهم کند که بتواند بیش از ۱۸۸۵ نفر را که در اثر سیل آواره شده اند، در خود جای دهد.

به گفته سازمان مدیریت بلایا، حداقل ۸۷۰ نفر در شارجه و فجیره نجات یافتند و حداقل به ۳۸۹۷ نفر در مجموع سرپناه داده شده است. این رسانه گزارش داد که هیچ تلفات یا جراحت جدی ثبت نشده است، زیرا خسارات فقط مادی بوده است.

مقامات امارات متحده عربی برای پاکسازی خیابان‌های آب‌گرفته تلاش می‌کنند و از ساکنان می‌خواهند هوشیار باشند و از قرار گرفتن در مسیر دره‌ها، سدها و کوه‌هایی که همچنان جریان شدید آب را نشان می‌دهند، دوری کنند.

به گزارش روزنامه داون پاکستان، باران سیل آسا در حدود شش روز اخیر باعث اختلال عمده در سراسر امارات شمالی شده است که منجر به آبگرفتگی جاده ها و بسته شدن آنها، سرریز شدن مسیل ها و وارد آمدن خسارت به خانه ها شده است.

در همین حال در پایتخت قطر نیز در پی بارش شدید باران طی روزهای اخیر که خیابان های دوحه را زیر آب برد، بسیاری از فعالیت ها متوقف شد.

** اماراتی‌ها: هیچ کس را نداریم، به دادمان برسید…!

شهروند اماراتی در “الفجیره” ضمن اعتراض به کمبود امکانات و عدم حضور تیم‌های امدادی درخواست کمک می‌کند!

در این تصاویر شهروندان اماراتی عاجزانه طلب کمک می‌کنند و می‌گویند نه نیروی پلیس و نه نیروهای ستاد بحران، هیچکس به دادمان نمی‌رسد!

گفته می‌شد که امارات زیر ساختار کشورش را طوری طراحی کرده است که حتی کانال فاضلاب کشورش اتومات است.

انتهای پیام/

 

 
منبع: بورنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا