امارات

تلاش امارات برای دستکاری در نظام سیاسی آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، بر اساس گزارش طبقه بندی شده ای که توسط مقامات اطلاعاتی ایالات متحده تهیه شده است، ممکن است  امارات متحده عربی تلاش کرده باشد تا سیاست ایالات متحده را به نفع منافع کشور خلیج فارس تغییر دهد.

جروزالم پست گزارش داد که امارات متحده عربی روابط نزدیک و دوستانه با ایالات متحده دارد و وزارت امور خارجه آمریکا، امارات  را “شریک کلیدی” می داند و از “همکاری قوی دوجانبه با این کشور استقبال می‌کند. 

این رسانه صهیونیستی در گزارش خود آورده است که امارات از طریق اقدامات غیرقانونی و قانونی،   از خلاهای قانونی و سیاسی آمریکا استفاده کرده ست.

جروزالم پست بر اساس گزارشی از واشنگتن پست نوشت: امارات متحده عربی در طول چندین دولت آمریکا تلاش کرده است تا از نقاط آسیب‌پذیر حاکمیت آمریکا از جمله وابستگی به کمک‌های کمپینی و شرکت‌های لابی قدرتمند و همچنین سهل انگاری در اجرای قوانین مقابله به افشای اطلاعات به نفع خود استفاده کند.

در این گزارش اطلاعاتی به اقدام ابوظبی برای عملیات‌ نفوذ که مقام‌های امنیت ملی آن‌ها از آن مطلع شده‌اند و همچنین عملیاتی که «بیشتر شبیه جاسوسی بوده» نیز پرداخته شده است.

طبق این گزارش، امارات متحده عربی از سال 2016 میلادی بیش از 154 میلیون دلار به لابی‌گران و میلیون‌ها دلار دیگر با عنوان کمک‌های مالی در اختیار دانشگاه‌های ایالات متحده قرار داده است.

یکی از موارد سوء استفاده‌ از طرف امارات، استخدام سه مقام اطلاعاتی و نظامی سابق آمریکا برای زیر نظر داشتن مخالفان، سیاستمداران، روزنامه‌نگاران و شرکت‌های آمریکایی بوده است که در پرونده‌های حقوقی آن آمده است: دادستان‌های آمریکایی اعلام کردند این افراد به امارات در نفوذ به شبکه‌های اطلاعاتی رایانه‌ای آمریکا و سایر کشورها کمک کرده‌اند.

سال گذشته، هر سه نفر در دادگاه اعتراف کرده و حدود 1.7 میلیون دلار برای رفع اتهامات جنایی جریمه شدند. 

این روزنامه صهیونیستی در این گزارش نوشته است که  بروس ریدل، یکی از اعضای ارشد موسسه بروکینگز که در دهه 1990 در شورای اطلاعات ملی آمریکا خدمت می کرد، خاطرنشان کرد که جامعه اطلاعاتی آمریکا معمولا  از هر چیزی که می تواند به عنوان مطالعه در سیاست داخلی آمریکا تعبیر شود، دوری می کند.”

وی گفت که چنین اقدامی (بررسی درباره فعالیت‌های امارات) منحصر به فرد و نشانگر رویکرد متفاوت و چالشی جامعه اطلاعاتی آمریکا است.

یوسف العتیبه، سفیر امارات در واشنگتن در واکنش به این گزارش گفت که به نفوذ و جایگاه خوب امارات در ایالات متحده افتخار می کند.

یک قانونگذار آمریکایی به واشنگتن پست در واکنش به این گزارش گفت: «لازم است خط قرمز بسیار واضحی در برابر بازی امارات در سیاست آمریکا ایجاد شود»

انتهای پیام/  آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف
منبع: بورنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا