امارات

استقبال امارات از سرمایه‌گذاری مشترک برای دوخطه کردن محورهای ریلی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی پس از حضور در رویداد بین المللی ریلی خاورمیانه در امارات در صفحه شخصی خود نوشت: روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت در معیت جناب دکتر بذرپاش وزیر محترم راه و شهرسازی و به همراه تعدادی از معاونین وزیر، سفری یک روزه داشتیم به امارات جهت شرکت در «رویداد ریلی بین المللی خاورمیانه ۲۰۲۳»

در ادامه متن صالحی آمده است: جناب آقای وزیر در سخنرانی خود در این رویداد تصریح کردند جمهوری اسلامی ایران دارای تجربیات و دانش بالایی در حوزه طراحی و ساخت پروژه‌های ریلی، بخش ناوگان و علائم ارتباطات است که صدور خدمات فنی و مهندسی و مشارکت شرکت‌های ایرانی در ساخت پروژه‌های ریلی کشورهای منطقه از موارد همکاری می‌تواند باشد.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن تصریح کرد: در حاشیه این رویداد، دیداری هم داشتم با مدیرعامل شرکت ساخت زیربناهای ریلی امارات. در این دیدار، در خصوص کریدورهای ریلی ایرانی که امارات می‌تواند برای حمل ترکیبی بارهای صادراتی یا وارداتی خود استفاده کند گفتگو کردیم.

وی افزود: همچنین در خصوص سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات متحده عربی برای دوخطه کردن محورهایی که امارات برای انتقال بارهای بین‌المللی خود از مسیر ایران به آن محورها نیاز دارد نیز صحبت کردم که مورد استقبال طرف اماراتی قرار گرفت.

صالحی ادامه داد: در بخش نمایشگاهی این رویداد نیز از غرفه شرکت‌های مختلف بین المللی فعال در صنعت ریلی از جمله زیمنس و آلستوم بازدید داشتیم.
منبع: مهر نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا