امارات

خوش خدمتی امارات به اقتصاد رژیم صهیونیستی

به گزارش مشرق، «امیر حایک» سفیر رژیم صهیونیستی در ابوظبی در مصاحبه‌ای گفت که از زمان عادی‌سازی و در واقع علنی‌سازی روابط این رژیم با امارات عربی متحده، ۲۰ توافقنامه امضاء شده و وزرای صهیونیستی ۲۰ مرتبه به این کشور سفر کرده‌اند.

او به خبرگزاری رسمی امارات (وام) گفت که از زمان امضای توافق سازش، روابط اقتصادی تل آویو و ابوظبی به طرز چشمگیری بهبود یافته است، به طوریکه در شش ماهه اول ۲۰۲۱ روابط تجاری دو طرف به ۵۶۰ میلیون دلار رسید و در شش ماهه سال جاری به ۱.۲۱۴ میلیارد دلار رسیده است که رشد ۱۱۷ درصدی را نشان می‌دهد.

«امیر حایک» افزود: «امارات می‌تواند محرک رشد اقتصاد و صنعت اسرائیل شود. امارات دارای زیرساخت‌های خوبی است که می‌تواند به توسعه روابط تجاری و اقتصادی کمک زیادی کند، علاوه بر این سرمایه‌های انسانی و مواد خام می‌تواند وارد بازارهای جدید شود.»

سفیر رژیم صهیونیستی سپس گفت در دو سال گذشته بیش از ۴۵۰ هزار گردشگر صهیونیستی به امارات سفر کرده‌اند و گردشگری از مهم‌ترین ابزارهای توسعه روابط میان دو طرف محسوب می‌شود. او در این باره به نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ اشاره کرد و گفت این نمایشگاه بسیاری از ساکنین سرزمین اشغالی را به دبی کشاند.

او همچنین گفت که رژیم صهیونیستی  و امارات در زمینه‌های فناوری، کشاورزی، انرژی‌های تجدیدپذیر، آموزش، آب، بهداشت و پزشکی از راه دور همکاری دارند.
منبع: مشرق نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا