امارات

پوتین و بن زاید در امارات دیدار کردند/ امارات مانع بزرگ تحریم‌های آمریکا علیه روسیه!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دیدار با محمد بن‌زاید، رئیس امارات در ابوظبی، با اشاره به اینکه روابط روسیه و امارات به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است ، گفت که همکاری در زمینه‌های اقتصادی و صنعتی با امارات به طور قابل توجهی در حال پیشرفت است.

براساس گزارش النشره، او با بیان اینکه امارات کمک زیادی به امور بین‌الملل می‌کند و پرونده مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی را با آن بررسی خواهند کرد، افزود: با امارات درباره پرونده‌های داغ منطقه و تحولات بحران اوکراین بحث خواهیم کرد.

در مقابل، بن‌زاید با بیان اینکه در دوره گذشته حجم مبادلات غیرنفتی حدود ۱۰۹ درصد افزایش یافته است و این رقم نشان دهنده تغییر بزرگ و بی سابقه‌ای است که در روابط دوجانبه مشاهده شده است، تصریح کرد: امارات متحده عربی بزرگترین شریک تجاری روسیه در خلیج فارس است.

در همین راستا که تجارت بین ابوظبی و مسکو افزایش قابل توجهی یافته است، کاخ سفید از امارات ناراضیست و به همین دلیل واشنگتن اکنون فشارهای زیادی به ابوظبی وارد می‌کند و از آن می‌خواهد که مانع تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه نشود. اما استقبال گرم بن‌زاید از پوتین و تاکید بر گسترش همکاری‌های اقتصادی نشان می‌دهد که امارات دیگر زیر بار فشارهای آمریکا نخواهد رفت و دوره دیکتاتوری بدون قید و شرط آمریکا در منطقه به پایان رسیده است. همچنین بخوانید پوتین سوار نیسان آبی در اتوبان بعثت تهران+ عکس نامه امیرعبداللهیان به بورل/ حملات اسرائیل به غزه سریعا متوقف شود حملات دوباره اسرائیل به خان یونس 6 شهید برجای گذاشت اردن خواستار توقف حملات اسرائیل به غزه شد/ جنگ غزه چالش جامعه جهانی است
منبع: اقتصاد نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا