امارات

تاکید دولت قزاقستان بر ارتقای همکاری با امارات

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «اورالوف آسخات رازدیکویچ »، وزیر فرهنگ و ورزش قزاقستان بر تمایل کشورش برای ارتقای همکاری با امارات متحده عربی به ویژه در پروژه‌های سرمایه گذاری مشترک تاکید کرده است.

این خبر بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی موسوم به خبرگزاری وام اعلام شده است.

رازدیکویچ در بیانیه‌ای که رسانه وام آن را منتشر کرده، از پلازای ابوظبی ساخته شده در آستانه پایتخت قزاقستان به عنوان یک پروژه نمونه همکاری دوجانبه استقبال کرد و افزود که کشورش به دنبال تقویت پروژه‌های سرمایه گذاری مشترک بیشتر با امارات است.

رازدیکویچ خاطرنشان کرد که با راه اندازی چندین پروژه زیرساختی تحت رهبری دولت در آستانه، پایتخت به عنوان مقصدی جذاب برای سرمایه گذاران مطرح شده است. در این بیانیه آمده است: «وزیر دولت قزاقستان آمادگی خود را برای حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران اماراتی به منظور تعمیق همکاری‌های جاری بین دو طرف ابراز کرد.»

این مقام قزاق گفت که کشورش همچنین مشتاق است تا از تجربه امارات در توسعه گردشگری بیاموزد و در عین حال هدف خود را برای افزودن امکانات بیشتر گردشگری و استراحتگاه در سراسر کشور برجسته کند.

در تابستان سال گذشته نیز، «محمد بن زائد»، رئیس امارات متحده عربی و «علی خان اسماعیلوف »، نخست وزیر قزاقستان دیدار و درباره روابط دوجانبه بین دو کشور در زمینه‌های مختلف و راه‌های تقویت آن رایزنی کردند. بر اساس این گزارش، این دیدار «کاخ البحر » در ابوظبی انجام شد.

در همین راستا، اسماعیلوف در دیدار با منصور بن زائد، معاون نخست وزیر امارات، ۷ یادداشت تفاهم و همکاری در زمینه‌های مختلف امضا کرد. منصور بن زائد همچنین بر اهمیت روابط دوجانبه و شراکت استراتژیک بلند مدت و همکاری متمایز بین امارات و قزاقستان تاکید کرد.

لازم به ذکر است که امارات، نخستین شریک استراتژیک، تجاری و اقتصادی قزاقستان در منطقه و کشورهای عربی است.

در جریان شورش‌ها و ناآرامی‌ها در قزاقستان در زمستان ۱۴۰۰ نیز، دولت امارات از دولت مرکزی قزاقستان حمایت کرد و وزارت امور خارجه امارات با ابراز امیدواری نسبت به ثبات قزاقستان، بر حمایت از تلاش‌های نورسلطان برای حفظ امنیت و ثبات این کشور تاکید کرد. این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که امارات متحده عربی تحولات اخیر در قزاقستان را از نزدیک دنبال و بر ضرورت دستیابی فوری به ثبات و امنیت در این کشور تاکید می‌کند. این وزارتخانه همچنین بر حمایت امارات متحده عربی از تلاش‌های قزاقستان برای حفظ امنیت و ثبات خود در چارچوب نهادها، حاکمیت قانون و قانون اساسی، به گونه‌ای که امیدها و آرزوهای مردم قزاقستان را محقق کند، تاکید کرد.
منبع:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا