امارات

بیانیه روسیه درباره سفر پوتین به امارات/ مسکو و ابوظبی توافق کردند

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو و ابوظبی بر اهمیت تقویت تلاش‌ها برای حل مناقشه «فلسطینی- اسرائیلی» از طریق ایجاد یک «فلسطین مستقل» تاکید کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که در این بیانیه آمده است، مسکو و ابوظبی همچنین قصد دارند رویکردهای خود را برای یک راه حل سیاسی برای بحران‌های یمن، سوریه و لبنان هماهنگ کنند.

این بیانیه پس از مذاکرات «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه با «انور قرقاش» مشاور امور دیپلماتیک رییس امارات و سایر مقامات منتشر شد.

وزارت امور خارجه روسیه بیان کرد که «در هنگام تبادل نظر در مورد وضعیت نظامی و سیاسی فعلی در نقاط حساس خاورمیانه، تشدید بی‌سابقه مناقشه فلسطینی-اسرائیلی، از جمله وضعیت فاجعه بار نوار غزه، به طور ویژه مورد توجه قرار گرفت. اهمیت تقویت تلاش‌ها برای اجرای سریع تصمیمات قانونی بین‌المللی تایید شد که ایجاد یک کشور فلسطینی مستقل در داخل مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی را در کنار اسرائیل در صلح و امنیت، پیش بینی می‌کند.»

طرفین به «نیاز به توقف هر چه سریع‌تر درگیری‌ها در نوار غزه و حل مشکلات انسانی» نیز اشاره و تمایل وزارت امور خارجه روسیه و وزارت امور خارجه امارات متحده عربی برای هماهنگ کردن رویکردها را «به منظور حل‌وفصل سیاسی بحران‌های یمن، سوریه و لبنان» اعلام کردند.

مقامات، افزون بر این، با توجه به سفر اخیر «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه به امارات متحده عربی در ۶ دسامبر، درباره روابط دوجانبه نیز گفت‌وگو کردند.

311311 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1845963
منبع: خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا