امارات

عربستان سعودی و امارات حمله تروریستی در مصر را محکوم کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه ، عربستان سعودی و امارات متحده عربی با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای حمله تروریستی روز شنبه در مصر و در منطقه کانال سوئز در مجاورت شبه جزیره سینا را که به جان باختن ۱۱ سرباز منجر شد، به شدت محکوم کردند.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (SPA) به نقل از وزارت خارجه این کشور تاکید کرد که ریاض در کنار مصر در برابر هر چیزی که امنیت و ثبات آن را هدف قرار می‌دهد، می‌ایستد. عربستان همچنین از تلاش‌های ارتش مصر در مبارزه با حملات «تروریستی و مخرب» قدردانی کرد و به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت و برای مجروحان بهبودی آرزو نمود.

همزمان وزارت خارجه امارات نیز بر موضع خود در حمایت از تمام اقدامات مصر برای حفاظت از امنیت و ثبات تاکید کرد و این وزارتخانه گفت: «امارات متحده عربی به شدت این اعمال جنایتکارانه را محکوم می‌کند و [به طور کامل] همه اشکال خشونت و تروریسم را که هدف آن تضعیف امنیت است، رد می‌کند.»

واکنش عربستان و امارات پس از آن صورت گرفته که سخنگوی ارتش مصر روز شنبه از کشته شدن ۱۱ نفر در جریان عملیات خنثی سازی یک حمله تروریستی در شرق کانال سوئز خبر داد.

وی در این باره اعلام کرد که در جریان عملیات مذکور، یک افسر و ۱۰ سرباز این کشور کشته شدند.

نیروهای مسلح مصر در این باره اعلام کرد که تروریست‌های مذکور به یک تأسیسات آب شیرین کن حمله کردند که در جریان آن ۵ تَن هم زخمی شده‌اند.

ارتش مصر اعلام کرد که در نهایت موفق به خنثی سازی اقدام تروریست‌ها شده است.
منبع: مهر نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا