امارات

تورم دبی به بالاترین نرخ در 6 سل گذشته رسید

به گزارش خبرگزاری برنا، خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی با بیان اینکه قیمت مصرف‌کننده در امیر‌نشین دبی با سرعت بیشتری در حال افزایش است و به سطوح تورم در اروپا نزدیک می‌شود، تاکید کرد: این امر موید عدم مصونیت کشورهای حاشیه خلیج فارس در برابر موج جهانی تورم است.

این خبرگزاری آورده است: تورم در دبی طی سه سال گذشته منفی بوده است، اما در ژوئیه گذشته (تیر و مرداد) به ۷.۱ درصد به صورت سالانه رسیده که سریعترین نرخ از سال ۲۰۱۶ تاکنون است.

به گفته مرکز آمار دبی، هزینه‌های بالای حمل و نقل، سرگرمی، غذا و نوشیدنی از جمله بزرگترین عواملی بودند که منجر به این افزایش نرخ تورم شد.

بلومبرگ نوشت: نرخ تورم در دبی تا اکتبر گذشته (مهر‌) منفی بود، اما سپس مثبت شد، به این معنی که منطقه نفت خیز خلیج فارس از موج تورمی که بخش بزرگی از جهان را تحت تاثیر قرار می دهد مصون نیست.

بر اساس این گزارش، موج تورم جهانی، تعدادی از دولت‌های خلیج فارس از جمله دولت امارات متحده عربی را بر آن داشت تا از شهروندان کم درآمد حمایت کنند و کالاهای اساسی را ذخیره کنند.

افزایش جهانی قیمت کالاها شرکت‌ها در دبی را نیز بر آن داشت تا هزینه‌های افزایش یافته را به مصرف‌کنندگان تحمیل می‌کنند.

قیمت سوخت در امارات متحده عربی که بر اساس هزینه بازار تنظیم می‌شود، از ابتدای سال حدود ۸۰ درصد افزایش یافته است، در حالی که سایر کشورهای منطقه به درجات مختلف به سوخت یارانه پرداخت می‌کنند.

دولت امارات محدودیت‌هایی را برای افزایش قیمت اقلام اساسی اعمال کرده است، اما قیمت مواد غذایی و نوشیدنی همچنان بدون توقف در حال افزایش است.

قیمت مواد غذایی و آشامیدنی در ماه ژوئیه در دبی به طور سالانه ۸.۸ درصد افزایش یافت، در حالی که قیمت مسکن هم ۰.۹ درصد افزایش یافت زیرا بازار املاک و مستغلات این امیر نشین از رکود چند ساله ‌خارج شد.

انتهای پیام/

  آیا این خبر مفید بود؟ 0 0 بر اساس رای ۰  نفر از بازدیدکنندگان
منبع: بورنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا