امارات

توافق استراتژیک انرژی بین فرانسه و امارات

به گزارش مشرق، روز گذشته (دوشنبه) فرانسه و امارات متحده عربی «توافق‌نامه مشارکت استراتژیک جهانی در زمینه همکاری‌های انرژی» امضا کردند.

شیخ «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس دولت امارات روز گذشته در اولین سفر خود به خارج از کشور، از زمان تصدی جایگاه ریاست دولت وارد پاریس شد.

براساس آنچه که توسط شبکه تلویزیونی «فرانس۲۴» منتشر کرد، بن‌زاید بعد از رسیدنش به پاریس و دیدار و گفت‌وگو با «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، شاهد امضای توافق‌نامه مشارکت استراتژیک در حوزه انرژی بود.

این قرارداد توسط «برونو لو مر» وزیر دارایی فرانسه و «آگنس پانیر رونچر» وزیر اقتصاد این کشور با مشارکت «سلطان الجابر» وزیر صنعت و فناوری‌های پیشرفته امارات متحده عربی به امضا رسیده است.

دولت فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هدف از این مشارکت شناسایی پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشترک در فرانسه، امارات متحده عربی یا هر جای دیگر در جهان در زمینه‌های هیدروژن، انرژی‌های تجدیدپذیر و حتی انرژی هسته‌ای است».

این توافق در زمانی حاصل شد که کشورهای اروپایی به دنبال راه‌هایی برای جایگزینی گاز روسیه، نظیر گسترش سرمایه‌گذاری در انرژی پاک هستند؛ آن‌ها تلاش می‌کنند تا وابستگی به انرژی روسیه را که آثار آن در پس‌زمینه جنگ مسکو علیه کی‌یف خود را نشان داد، کاهش دهند.

روز گذشته رئیس امارات به پاریس سفر کرده و با رئیس جمهور فرانسه دیدار کرد. خبرگزاری رسمی دولت امارات گزارش کرد که بن‌زاید و ماکرون طی گفت‌وگوی خود، فرصت‌های توسعه همکاری در زمینه‌های مختلف و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کرده‌اند. منبع: فارس
منبع: مشرق نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا