امارات

تعمیر شناورهای "کشتیرانی" با دلار تعرفه‌ای/ تعمیر کشتی در ایران ۲۵ درصد ارزان‌تر از امارات است

– اخبار اقتصادی –

عباس بشارتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد:  داک 240 متری در سایت پرشیا هرمز داریم و عمدتا کشتی‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را با سقف متراژ 240 متر وارد این داک می‌کنیم.

وی با اشاره به این‌که کشتی‌های با تناژ 75 تن را تعمیر می‌کنیم، افزود: در اینجا سه اسکله داریم که یک سری کارهای تعمیراتی روآبی را در آنجا انجام می‌دهیم. معمولا به‌طور همزمان کارهای زیرآبی 2 تا 3کشتی‌ بزرگ را انجام داده و سپس مابقی کارهای روآبی را کنار اسکله‌ها انجام می‌دهیم.

وی با یادآوری این‌که 3 خط پارکینگ به طول 200 داریم، تصریح کرد: با استفاده از سینکرولیفت شناورها را با 52 وینچ از آب می‌گیریم و آنها بالا آورده و به پارکینگ‌ها برای انجام تعمیرات منتقل می‌کنیم.

مدیر گروه تولید شرکت تعمیرات کشتی با بیان این‌که عمده مشتری‌های بزرگ یارد تعمیراتی داخلی نیروی دریای و سازمان بنادر است در پاسخ به این‌ پرسش که آیا کشتی‌های خارجی نیز برای انجام تعمیرات به یارد پرشیا هرمز می‌آیند،‌ گفت: با توجه به این‌که ظرفیت ما برای کشتی‌های ایرانی تکمیل است جایی برای تعمیر کشتی‌های خارجی نداریم. الان تمام داک‌های ما حدود 6 ماه آینده درگیر کارهای تعمیراتی هستند.

بشارتی اضافه کرد: در زمان حاضر با ظرفیت در حال فعالیت هستیم. سالانه حدود 15 کشتی از ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را در یارد پرشیا هرمز تعمیر می‌کنیم. در واقع 60 درصد از ناوگان کشتیرانی می‌توانند برای کارهای تعمیراتی به یارد پرشیا هرمز بیایند.

وی درباره هزینه تعمیراتی گفت: هزینه‌ها بر اساس عرف بین‌المللی است،‌ البته  قیمت‌ها در اینجا کمتر است و در مقایسه با امارات 25 درصد ارزان‌تر تمام می‌شود.

وی با یادآوری این‌که در اینجا 10 درصد تخفیف حجمی اعمال می‌شود، بیان کرد: این کار بیشتر به نفع شرکت کشتیرانی است. اگر کشتی در یاردهای خارجی تعمیر شود، مثلا 500 هزار دلار هزینه آن خواهد شد. اما در اینجا دلار ما دلار تعرفه‌ای و حدود 23 هزار تومان است که به سود شرکت‌های کشتیرانی است.

وی تاکید کرد: ما به نسبت به امارات و عمان در بحث تعمیرات کشتی‌ها حرف‌هایی برای گفتن داریم.

انتهای پیام/
منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا