امارات

زندگی مجلل روس‌ها در آسمان‌خراش‌های دبی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ا ز فرارو، امارات متحده عربی به مقصد اصلی پرواز‌های روسی تبدیل شده و روس‌ها اکنون دومین گروه بزرگ خارجی در امارات محسوب می‌شوند. گالینا می‌گوید: “روس‌هایی که به اینجا آمده اند خوش شانس هستند. آنان اینجا در جایی زندگی می‌کنند که هر کاری می‌خواهند انجام می‌دهند. ”  “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهور فعلی روسیه که کشور‌های غربی او را اکنون به دلیل حمله علیه اوکراین، فردی “یاغی” قلمداد می‌کنند در حالی به تازگی در زیر آفتاب سوزان به ابوظبی سفر کرد که تعداد زیادی از روس‌ها از زمان حمله روسیه به امارات متحده عربی رفته‌اند. روس‌ها اکنون می‌توانند در میان آسمان خراش‌های سر به فلک کشیده و مراکز خرید دبی از قضاوت، محدودیت و مالیات‌هایی که در اروپا با آن مواجه می‌شوند در امان باقی بمانند. آنان هم چنین می‌توانند از ثروت خود در برابر تحریم غرب محافظت کنند.

به گزارش دیلی تلگراف، آنان در امارات می‌نوشیدند و در رستوران‌های سطح بالا پول خرج می‌کنند و خاویار سفارش می‌دهند، زیرا در آنجا از استقبالی برخوردار می‌شوند که قطعا در غرب جایی که پرواز‌های مستقیم از روسیه به بریتانیا و اتحادیه اروپا ممنوع شده برخوردار نخواهند بود. اکنون روس‌ها پس از هندی‌ها دومین گروه بزرگ بازدیدکنندگان خارجی از امارات را تشکیل می‌دهند. زندگی روس‌ها در امارات به حدی محبوب شده که در روسیه یکی از آهنگ‌های محبوب روز ترانه‌ای تحت عنوان “من در دبی هستم… آه، من ثروتمند هستم و پنهان نمی‌کنم” است.

براساس گزارش نهاد‌های مرتبط با گردشگری دبی تعداد گردشگران روسی که از دبی بازدید کرده اند در فاصله ژانویه تا ژوئیه(دی تا تیر) در فاصله سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ میلادی تقریبا به میزان دو برابر افزایش یافته و از ۳۴۸۰۰۰ به ۶۷۳۰۰۰ نفر رسیده است. یکی از رانندگان تاکسی در حالی که به سمت اسکله تفریحی می‌رفت گفت:”روس‌های بیش تری از زمان آغاز جنگ اوکراین به اینجا آمده اند”. برخی از روس‌ها با اموال و دارایی‌های شان به امارات رفته اند. سال گذشته یک میلیاردر روس که نام اش در فهرست تحریم پارلمان اروپایی قرار دارد سر و صدایی به پا کرد، زیرا با قایق تفریحی شش سوئیتی خود که دارای سکوی پرتاب بالگرد است در یکی از بندر‌های دبی لنگر انداخته بود. اگر پول داشته باشید زندگی در اینجا راحت است

گالینا یک مسافر دائمی روس در دبی و یک تبعه روسیه می‌گوید: “اگر پول داشته باشید زندگی در اینجا راحت است”. او در حالی که از حضور در یکی از بی شمار هتل‌های پنج ستاره دبی لذت می‌برد افزود:”اینجا روس‌های زیادی حضور دارند و شرایط تجارت آسان است برعکس اروپا”.

او اشاره کرد حتی اکنون که خارج از روسیه است نیز صحبت کردن با خبرنگار یک روزنامه بریتانیایی می‌تواند برایش خطرساز باشد در نتیجه “دیلی تلگراف” نام اصلی او را ذکر نمی‌کند.

گالینا می‌گوید: “روس‌هایی که به اینجا آمده اند خوش شانس هستند. آنان اینجا در جایی زندگی می‌کنند که کاری که می‌خواهند را انجام می‌دهند. در نتیجه، بسیاری از الیگارش‌ها از روسیه گریختند و به اینجا آمدند”.

در مرکز خریدی در دبی که در نزدیکی برج خلیفه قرار دارد یک خانواده روس در حال تماشای ماهی‌ها بودند که بی وقفه در مخزن آکواریوم بلند چند طبقه غول پیکر در قلب آن مرکز می‌چرخیدند.

صحبت افراد به زبان روسی با یکدیگر اغلب در فروشگاه لوکس مانند برند لباس بریتانیایی مارک اند اسپنسر، تام بیکر و ویتروز شنیده می‌شد فروشگاه‌هایی که کالا‌های غربی را به روس‌ها عرضه می‌کنند کالا‌هایی که در روسیه در دسترس نیستند. پوتین به اندازه هر الیگارش دیگری به امارات متحده عربی نیاز دارد

پوتین به همان اندازه که هر الیگارش روس دیگری به امارات متحده عربی نیاز دارد به دنبال تقویت اتحاد با کشور‌های نفت خیز خلیج فارس است. روسیه بخشی از گروه کشور‌های تولیدکننده نفت اوپک پلاس است و پس از کاهش وابستگی اروپا به گاز روسیه بیش از هر زمان دیگری به تجارت با امارات نیاز دارد. واردات امارات از روسیه در سال ۲۰۲۱ میلادی به ارزش ۳.۷ میلیارد پوند بود. بر اساس تجزیه و تحلیل “دیلی تلگراف” از ارقام تجارت سازمان ملل متحد در طول سال پس از حمله روسیه به اوکراین تجارت مستقیم آن روسیه با امارات بیش از دو برابر افزایش یافت و به ۸.۲ میلیارد پوند رسید.

این ثروت عمدتا از واردات الماس و سایر سنگ‌های قیمتی به دست آمده و بیش از سه برابر افزایش یافت و به ۷.۱ میلیارد پوند رسید. هم چنین، ارزش تجارت سوخت میان دو کشور ۲۸۳ میلیون پوند بود. اگر به این رقم میزان تجارت مواد خام و مواد غذایی را نیز بیافزایید رقم بالاتری را به دست خواهید آورد. در حالی که ارقام امارات متحده عربی نشان دهنده کاهش جزئی صادرات به روسیه در این دوره است صادرات لوازم الکترونیکی و قطعات بیش از دو برابر افزایش یافته و به ۱.۷ میلیارد پوند رسیده است. ارتباطات و گفتگو

بر اساس گزارش بانک روسیه سرمایه گذاری مستقیم روسیه در امارات در طول سه فصل نخست سال ۲۰۲۱ افزایش چشمگیری داشته و میانگین بلند مدت آن افزایشی دو برابری داشته و تا سه ماهه سوم به اندکی بیش از ۲ میلیارد پوند رسیده است. از آن زمان سرمایه گذاری مستقیم اندکی کاهش یافته است، اما در سطح تاریخی بالایی باقی مانده است.

جای تعجبی ندارد که پوتین به شیخ “محمد بن زاید آل نهیان” رئیس امارات متحده عربی گفت که روابط آنان به “سطح بی سابقه ای” رسیده است چرا که استقبال چشمگیر و باشکوهی از او به عمل آمد. امارات متحده عربی از استقبال خود از رئیس جمهور روسیه دفاع کرد و اعلام کرده که این استقبال به چشم انداز صلح در اوکراین از طریق “ارتباطات و گفتگو” کمک می‌کند.

با این وجود، از دید دولت‌های غربی تبدیل شدن امارات به واحه‌ای امن برای روس‌ها یک معضل محسوب می‌شود. پس از ورود پوتین به امارات بریتانیا تحریم‌هایی را علیه چهار شرکت کشتیرانی اماراتی اعمال کرد و آنان را متهم کرد که با پنهان کردن صادرات نفت مسکو به تغذیه ماشین جنگی روسیه کمک می‌کنند. شرکت‌های مستقر در امارات می‌توانند به طور قانونی نفت روسیه را به هر قیمتی خریداری کرده و بفروشند البته تا زمانی که از ارائه دهندگان خدمات مالی و کشتیرانی غیر اروپایی استفاده کنند. امارات مقصد اصلی برای پول روس‌ها

“جیمز نیکسی” مدیر برنامه روسیه و اوراسیا در اندیشکده چتم هاوس می‌گوید:”امارات متحده عربی اکنون مقصد اصلی پول روس هاست در شرایطی که کشور‌های غربی فضایی امنی برای پول آنان محسوب نمی‌شوند. هم چنین دولت روسیه می‌تواند از این طریق به پول نقد دسترسی داشته باشد حتی اگر در ظاهر پول‌ها به نام بخش “خصوصی” و “اشخاص حقیقی” وارد امارات شوند”. همچنین بخوانید پوتین و بن زاید در امارات دیدار کردند/ امارات مانع بزرگ تحریم‌های آمریکا علیه روسیه! پوتین سوار نیسان آبی در اتوبان بعثت تهران+ عکس قیمت باورنکردنی خودرو کارکرده در دبی/ قیمت لندکروز چند؟ جزئیات دیدار رئیسی و پوتین به روایت معاون سیاسی
منبع: اقتصاد نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا