امارات

بازار با کاهش قیمت‌ها خو گرفت/ قیمت ریال عمان و درهم امارات نزولی ماند

به گزارش اقتصادنیوز، ایران همواره روابط گسترده و عمیقی با عمان، همسایه جنوبی خود در طی این سال ها داشته است، روابطی که تنها به حوزه سیاست محدود نشده و به اقتصاد و تجارت هم گسترش پیدا کرده است؛ امری که باعث شد تا در سال 1402 شاهد برپایی کمیسیون مشترک ایران و عمان به منظور تسهیل روابط تجاری بین دو کشور باشیم.

بنا به گفته مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران، برپایی این کمیسیون فارغ از آنکه به اخذ موافقت اولیه برای آغاز مذاکرات تجارت ترجیحی منجر می شود؛ موافقت هایی را در زمینه افزایش خطوط کشتیرانی و هوایی، پایلوت شدن استان فارس به عنوان مرکز توریسم درمانی ایران برای بیماران عمانی به همراه دارد.

ایران و عمان بر اساس اهداف کوتاه‌مدت، تجارت 5 میلیارد دلاری را هدفگذاری کردند و در نگاه بلندمدت نیز قرار است تجارت ایران و عمان به 10 میلیارد دلار در سال برسد. این در حالیست که میزان تجارت سال گذشته دو کشور نزدیک به دو میلیارد دلار برآورد شده است و طی 8 ماهه سال ‌جاری نیز فعالان اقتصادی دو کشور بیش از یک میلیارد و 470 میلیون دلار مبادله کالایی داشتند.

کارشناسان پیش‌بینی کرده اند که سال‌جاری میزان مبادلات تجاری دو کشور به بیش از دو میلیارد دلار برسد و در صورت انعقاد موافقتنامه تجارت ترجیحی با عمان ‌سطح همکاری‌های دو کشور به یکباره جهش خواهد یافت.

سال 1400 تجارت ایران و عمان از 716 میلیون دلار عبور کرد و میزان واردات از این کشور به ایران، 620 میلیون دلار شد. بر این اساس حجم تجارت دو کشور به رقم یک میلیارد و 336 میلیون دلار رسید. سال گذشته نیز صادرات ایران به عمان به فراتر از یک میلیارد و 87 میلیون دلار رسید که از رشد 52 درصدی در مقایسه با سال قبل از آن حکایت دارد.

صالح بن سعید مسن، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و توسعه سرمایه‌گذاری عمان هم اخیرا از «تمایل عمان به گسترش همکاری‌های صنعتی و سرمایه‌گذاری با ایران» خبر داده است.

این در حالیست که عمان برنامه توسعه ۲۰۴۰ را در قالب برنامه‌های میان‌مدت چهارگانه ترسیم کرده است که  بخش‌های گردشگری، لجستیک و حمل و نقل، صنایع، شیلات، کشاورزی و معدن را شامل می شود و با توجه به توافقات صورت گرفته ایران می تواند در این برنامه توسعه نقش و جایگاه مهمی داشته باشد. حال که به مرور آخرین وضعیت روابط تجاری ایران و عمان پرداخته ایم، سری هم به بازار ارز تهران بزنیم و از آخرین قیمت ریال عمان در معاملات امروز آگاه شویم. قیمت ریال عمان امروز 20 فروردین 1403

قیمت ریال عمان امروز در بازار ارز تهران شیب نزولی را همچون روز گذشته تجربه کرد و با افت هزار و 400 تومانی، 166250 تومان خرید و فروش شد. این دومین روز متوالی است که ریال عمان بر مدار کاهش قیمت حرکت کرده است.

آخرین نرخ دینار عراق امروز

امروز قیمت دینار عراق در جریان مبادلات ارزی بازار تهران هم به مانند ریال عمان عقب نشینی کرده است و با تجربه افت نامحسوس یک تومانی، 48 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

خبر مرتبط قیمت دلار و درهم امروز دوشنبه 20 فروردین 1403 +جدول

اقتصادنیوز:دلار مبادله ای، امروز به ۴۳,۵۶۷ (چهل و سه هزار و پانصد و شصت و هفت ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰ درصدی داشته است. قیمت درهم امارات در بازار

در امارات؛ دیگر کشور عرب زبان همسایه ایران، قیمت درهم سیر نزولی روز گذشته را تداوم بخشید و در پایان معاملات امروز 17444 تومان مبادله شد تا افت 146 تومانی را تجربه کرده باشد.

نرخ برابری درهم امارات با دلار آمریکا در بازار امروز به 0.27 است که تغییری نسبت به روز پیش نداشته است.

نرخ امروز لیر ترکیه

امروز قیمت لیر ترکیه در بازار ارز تهران سیر کاهشی را دنبال کرده است و با تجربه افت 20 تومانی در مقایسه با معاملات انجام شده در روز یکشنبه، 2005 تومان ارزش گذاری شد تا در یک قدمی سقوط به کانال کاهشی قرار بگیرد. قیمت منات آذربایجان

معاملات بازار در حالی امروز برای منات آذربایجان پیش رفت که به مانند سایر ارزهای مورد معامله، افت قیمت را تجربه کرده باشد. عصر امروز منات 320 تومان ارزان شد و 37510 تومان قیمت خورد.

نرخ برابری منات آذربایجان با دلار آمریکا هم در معاملات امروز به 0.588 است که بدون تغییر بوده است. آخرین نرخ درام ارمنستان

درام؛ واحد پول رسمی کشور ارمنستان که کم نوسان ترین ارز موجود در بازار محسوب می شود، امروز به روند کاهشی بازار پاسخ مثبت داد و با ریزش قیمت دو تومانی، 164 تومان خرید و فروش شد.

قیمت لاری گرجستان در بازار

قیمت لاری گرجستان هم امروز در بازار تهران چاره ای جز قبول جو کاهشی حاکم نداشت و در حالی 24050 تومان نرخ گذاری و معامله شد که نسبت به روز گذشته افت 220 تومانی داشته است.

همچنین نرخ برابری لاری گرجستان با دلار آمریکا امروز به 0.374 رسیده است. نرخ امروز رینگیت مالزی

بازار ارز تهران امروز شاهد عقب نشینی قیمت رینگیت مالزی نسبت به روز گذشته بود؛ هر رینگیت عصر امروز 13430 تومان خرید و فروش شد که در مقایسه با پایان معاملات روز پیش، 120 تومان ارزان شده است. قیمت بات تایلند امروز

در نهایت معاملات امروز برای بات تایلند هم به مانند سایر ارزهای بررسی شده؛ نزولی آغاز شد و به پایان رسید و با افت قیمت 21 تومانی، 1735 تومان نرخ گذاری شد.

بازار ارز تهران در بیستمین روز فروردین ماه برای دومین روز پیاپی شاهد عقب نشینی قیمت ارزها در جریان معاملات بود، از نکات جالب توجه مبادلات ارزی امروز می توان به نوسان محدودتر ارزها نسبت به روز گذشته اشاره کرد. طبق روال قیمت ریال عمان در صدر بیشترین میزان کاهش قیمت قرار داشت و دینار عراق و درام ارمنستان هم کمترین میزان افت قیمت را تجربه کردند. همچنین بخوانید قیمت‌ها ساز کاهش کوک کردند/ ریال عمان و درهم امارات در سراشیبی سقوط گرد کاهش قیمت بر بازار ارز پاشیده شد/ ریال عمان در صدر؛ قیمت لیر ترکیه در قعر! مسیر قیمت‌ ارز در بازار تهران/ قیمت دینار عراق و لیر ترکیه بالا رفت بازی کانال‌ها در بازار ارز/ لیر ترکیه، دینار عراق و لاری گرجستان در ایستگاه جدید
منبع: اقتصاد نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا