امارات

امارات و کویت سفیر به ایران می‌فرستند

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی گفت: مقرر شد کمیته‌ای برای حمایت ایرانیان خارج از کشور تشکیل شود؛ چرا که باید قانون تدوین شود و این جزو وظایف مجلس شورای اسلامی است. کمیته‌ای که ما با هماهنگی آقای قالیباف انجام دادیم آقای دکتر جلال زاده رئیس محترم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مسئولین کمیته شدند

وی افزود: با ریل‌گذاری و هموار کردن مسیر ایرانیان خارج از کشور به سرمایه گذاری داخل ایران تشویق می‌شوند.

امیر عبداللهیان خاطرنشان کرد: ما توانستیم ۳۵ پست رایزن اقتصادی ایجاد کنیم که تا الان حدود ۱۵ پست در نمایندگی‌ها مستقر شدند و بقیه در حال استقرار هستند.

امیرعبدالهیان اظهار داشت: هفته گذشته پیامی از وزیر خارجه عراق دریافت کردیم که طرف سعودی آمادگی دارد گفت‌وگوها از فاز امنیتی وارد فاز سیاسی و علنی شود که اعلام آمادگی کردیم که این گفت‌وگوها در سطح سیاسی ادامه یابد و منتج به بازگشت روابط دیپلماتیک به شکل قبل شود.

وزیر امور خارجه ضمن اشاره به اینکه امارات تصمیم گرفت سفیر به تهران وارد کند، تصریح کرد: بزودی سفیر این کشور وارد تهران می‌شود. کویت سفیر خود را معرفی و موافقت کردیم و ظرف روزهای آینده سفیر کویت وارد تهران می‌شود.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی در خصوص دیپلماسی با کشورهای همسایه برای حل مشکلات زیست محیطی گفت

 وی افزود: دیپلماسی آب موضوعی است که وزارت خارجه در دستور کار خود قرار دارد، چند هفته پیش جلسه‌ای با آقای رئیس جمهور و بخش‌های ذیربط داشتیم که ایشان موظف کردند تحت هر اقدامی است این مساله حل شود

وی خاطرنشان کرد: مقامات فعلی هیئت حاکمه افغانستان می‌پذیرند که حق آبه ایران باید از هیرمند باید تامین شود. 

وزیر امور خارجه ایران در خصوص دیپلماسی متوازن با آمریکای لاتین و آفریقا گفتد: در ده ماه و نیم گذشته ۴۷ هیئت رسمی از آفریقا به ایران سفر کردند، قراردادهای مختلف منعقد شده است در این قراردادها بخش خصوصی جلوتر و موفق‌تر بوده است کمیسیون‌های مشترک برگزار شده است توانستیم به توافقات خوبی دست پیدا کنیم و همکاری را در قاره آفریقا سرعت ببخشیم. 

امیرعبداللهیان بیان داشت: گاه به آمریکای لاتین و آفریقا در سیاست خارجی متوازن از اولویت‌های ما است به دلیل بی کیفیت بودن و ظرفیت‌هایی که در این حوزه ها وجود دارد در دو حوزه علیرغم به دور افتاده بود نشان نگاهشان به جمهوری اسلامی ایران و امام یک نگاه متفاوت و ویژه‌ای است که این یک سرمایه بزرگ برای ما ایجاد کرده است. 

ادامه دارد… 
منبع: بورنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا