امارات

امارات و ژاپن توافقنامه نظامی امضا کردند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، امارات متحده عربی و ژاپن روز جمعه توافقنامه توسعه همکاری‌های نظامی- دفاعی امضا کردند. خبرگزاری رسمی امارات (وام) گزارش داد، این توافقنامه نظامی به امضای مبارک سعید بن غافان الجابری معاون پشتیبانی و صنایع دفاعی وزارت دفاع امارات و «آکیو ایسوموتو» سفیر ژاپن در ابوظبی رسیده است.

وام اعلام کرد که هدف از این توافقنامه نظامی که در وزارت دفاع امارات در ابوظبی امضا شده است، اجرای طرح‌های پژوهشی و توسعه و تولید مشترک در کنار تقویت همکاری مشترک و توسعه روابط دوجانبه در تمام زمینه‌ها به ویژه در زمینه دفاعی و نظامی است.

بودجه نظامی امارات، ۲۵ میلیارد و ۲۶۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود و در خاورمیانه رتبه دوم و در جهان رتبه ۱۵ را دارد.

۶۵ هزار نظامی در ارتش امارات فعالیت دارند و این کشور دارای بیش از ۵۲۲ هواپیمای مختلف نظامی، ۴۳۴ تانک و ۸۷۵۰ خودروی زرهی نظامی است.

امارات دهمین شریک بزرگ تجاری ژاپن در جهان است، براساس گزارش سال ۲۰۲۱ این کشور همچنین بزرگ ترین شریک راهبردی چشم بادامی‌ها در زمینه انرژی هستند به طوری که دولت توکیو بیش از ۲۰ درصد از کل نیاز نفتی خود را از امارات وارد می کند.

حجم تبادل تجاری امارات و ژاپن در سال ۲۰۲۲ میلادی، ۵۸.۷ درصد نسبت به سال گذشته آن افزایش یافت، به طوری که این میزان از ۱۲۵.۱۴ میلیارد درهم (۳۴.۱ میلیارد دلار) به ۱۹۸.۱ میلیارد درهم (۵۴.۱ میلیارد دلار) در سال ۲۰۲۲ رسید. همچنین بخوانید قیمت خودرو در هفته اول خرداد چقدر کاهش یافت؟ اعلام رسمی برکناری ۳۵ نفر از رؤسای دانشگاه‌های سراسر کشور! می‌خواهند بافت 700 ساله شیراز را خراب کنند تا شبکه زیارتی درست کنند سکته خودرو در روز استیضاح +جدول قیمت
منبع: اقتصاد نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا