امارات

هشدار امارات به اتباعش برای سفر به لبنان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه امارات امروز یکشنبه از شهروندان اماراتی خواست تا به منظور حفظ سلامت خود، به تصمیم دولت برای ممنوعیت سفر به لبنان پایبند باشند.

پیش از این سفارت عربستان در بیروت در بیانیه‌ای از اتباع سعودی در لبنان خواست تا از مناطق درگیر در لبنان دوری کنند و به دستورات صادره از مسئولان محلی در لبنان پایبند باشند.

وزارت خارجه کویت نیز از شهروندان خود که در لبنان به سر می برند خواست که احتیاط لازم را در پیش بگیرند و از نزدیک شدن به مناطق درگیری خودداری و به دستورالعمل‌های صادره از سوی دولت لبنان عمل کنند.

این بیانیه‌ها به دلیل درگیری‌ها در اردوگاه فلسطینی عین‌الحلوه در جنوب لبنان که از هفته گذشته شاهد درگیری‌های مسلحانه میان طرفداران جنبش فتح و گروه‌های مسلح رقیب است، صادر شده است.

درخواست کشورهای امارات، قطر، عربستان، کویت، بحرین و آلمان از اتباع خود برای خروج از لبنان به دنبال درگیری در اردوگاه فلسطینی عین الحلوه واقع در جنوب این کشور صورت می‌گیرد، هرچند که در پی توافق میان‌طرف‌های درگیر هم اکنون آرامشی شکننده در این اردوگاه برقرار است.

رئیس پارلمان لبنان در واکنش به هشدارهای امنیتی کشورهای عربستان، کویت، امارات و همچنین آلمان به اتباع خود در لبنان گفت که درخصوص وضعیت لبنان و اردوگاه عین الحلوه، مساله نگران کننده‌ای وجود ندارد.

«نبیه بری» در گفت‌وگو با شبکه المیادین افزود: من از بیانیه سفارتخانه‌ها تعجب کردم و هیچ چیز امنیتی وجود ندارد که این هشدار را ایجاب کند.

بری تأکید کرد که محدود کردن هشدار به مناطق درگیری در نزدیکی اردوگاه عین الحلوه قابل درک است، اما درخواست برای خروج شهروندان این کشورها از لبنان قابل درک نیست. همچنین بخوانید دولت لبنان استعفا کرد/ رئیس جمهور پذیرفت انتقاد خواهر صدر از کوتاهی دولت لبنان در پرونده برادرش/موسی صدر در لیبی هستند وزیر لبنانی: منتظر اجازه برای رفتن به ایران هستم حسن نصرالله: اجازه نمی‌دهیم کسی کشور را به فتنه بکشاند
منبع: اقتصاد نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا