امارات

آماده‌باش قبایل و مقامات استان‌های شرقی یمن برای مقابله با مزدوران امارات

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، فعالان  «شورای انتقالی جنوب یمن» که گرایش جدایی طلبانه داشته و وابسته به امارات است،  در شبکه‌های اجتماعی  به اقدام استان‌دار استان «المهره» (شرق یمن) در بازدید از مناطقی نظامی در این استان واکنش نشان داد و آن را حامل پیامی برای این شورا دانستند.

وب سایت خبری «متابعات» در مطلبی امروز دوشنبه با اشاره به این نوشت که این فعالان، دیدار «محمد علی یاسر»، استاندار دست نشانده عربستان سعودی در المَهره، از مقر فرماندهی «محور الغیضه» و پادگان «پلیس نظامی»  و بررسی آمادگی نظامی آن‌ها را، به عنوان یک پیام جنگ در برابر تهدیدهای شبه نظامیان  شورای انتقالی جنوب تلقی کردند.

بر اساس این گزارش،  شبه نظامیان تحت امر شورای انتقالی به بهانه مبارزه با تروریسم و عناصر حزب اخوانی «الاصلاح» (متحد عربستان سعودی) قصد اشغال این استان را دارند.

استاندار المهره در جریان دیدار خود به شبه نظامیان حاضر در مناطقی که بازدید کرده و «پلیس نظامی» در الغیضه دستور داده است که دستگاه‌های امنیتی را تقویت کرده و به منظور انجام قاطعانه مأموریت‌های محوله به آن‌ها، آمادگی‌ خود را افزایش دهند.

از سوی دیگر، شیوخ قبایل استان المهره در مقابل تهدیدات  «شورای انتقالی جنوب» که از طریق «الضالع» و «یافع»، عناصری را برای گسترش هرج و مرج امنیتی فرستاده بودند، ایستادگی کردند و بر وحدت کلمه و صفوف مردم این استان و مقابله جدی با چالش‌های امنیتی که این استان به دور از درگیری‌ها با ‌آن‌ها روبه‌رو است، تأکید کردند.

شیوخ عشایر از اعضا و هم‌عشیره‌ها خواستند به عناصر خرابکار اجازه ندهند امنیت آن‌ها را به خطر بیندازد و هرج و مرج را از استان‌ها «عدن»، «شبوه» و «ابین» به استان المهره منتقل کنند.

شیوخ قبایل استان المهره همچنین به شبه نظامیان و نیروهای وابسته به امارات درباره انجام هرگونه حماقت از سوی این نیروها در استانشان هشدار دادند.

این اقدامات پس از آن صورت گرفت که فرماندهان شورای انتقالی وابسته به امارات عربی متحده  تهدید‌هایی مبنی بر اعزام شبه نظامیان از استان‌های تحت اشغال خود به استان مهره خبر دادند. گفتنی است که شبه نظامیان تحت امر امارات در یمن طی هفته‌های اخیر بعد از درگیری‌های خونین با حزب الاصلاح مرکز استان شبوه را به اشغال خود درآوردند و بعد از آن به دنبال پیشروی به سمت شرق و اشغال استان‌های حضرموت و المهره هستند و برای اولین بار وارد شهرستان‌های استان حضرموت شدند. امارات مزدوران خود در یمن را برای آتش افروزی بیشتر تجهیز می‌کند

انتهای پیام/
منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا