امارات

اکران «امتحان» در امارات

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ فیلم سینمایی «ئه‌زموون» (امتحان) The Exam به کارگردانی «شوکت امین کورکی»، به تهیه کنندگی «ممد اکتاش»، به نویسندگی مشترک «شوکت امین کورکی» و «محمدرضا گوهری» فیلمنامه‌نویس سرشناس ایرانی و نماینده کشور عراق در اسکار 2023؛ برای نخستین بار در ساعت 20 روز 9 دی ماه سال‌جاری (30 دسامبر 2022) در مرکز هنری «العین القطره» Al-Ain’s Al-Qattara در شهر ابوظبی در کشور امارات متحده عربی به نمایش در می‌آید. کمپانی سینمایی مصری MAD Solutions حق پخش فیلم سینمایی «امتحان» را در کشورهای جهان عرب بر عهده دارد.

این دومین بار است که یکی از فیلم‌های «شوکت امین کورکی» به اسکار ارسال می‌شود، برای نخستین بار فیلم سینمایی «خاطرات روی سنگ» (بیره‌وه‌رییه‌کانی سه‌ر به‌رد) Memories On Ston در سال 2016 به هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار به عنوان بهترین فیلم خارجی زبان به صورت رسمی از طرف کشور عراق معرفی شد.

فیلم سینمایی «امتحان» محصول مشترک اقلیم کردستان عراق و آلمان و قطر؛ در نخستین اکران جهانی خود در بخش «رقابتی اصلی» Crystal Globe در پنجاه و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «کارلووی واری» Karlovy Vary در جمهوری چک روی پرده رفت و جایزه فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم «فیپرشی» FIPRESCI را از آن خود کرد.

این اثر سینمایی در ادامه حضورهای جهانی خود، جایزه بهترین فیلم بخش بین‌الملل سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سانتا باربارا» Santa Barbara در کشور آمریکا، جایزه بهترین فیلمنامه بخش «رقابتی اصلی» نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «تیرانا» Tirana در کشور آلبانی، جایزه «صندوق جمعیت سازمان ملل متحد» UNFPA در بخش رقابتی «پانورامای بین‌الملل» در چهل و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «قاهره» Cairo در کشور مصر، جایزه ویژه هیئت داوران بخش رقابتی بین‌الملل در سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «مونس» Mons در کشور بلژیک و جایزه بهترین فیلم بخش بین‌الملل رقابتی اصلی بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «ویکتوریا» Victoria در کشور کانادا را گرفت.

«امتحان» محصول کمپانی «میتوس فیلم» برلین و کمپانی «مستی فیلم» سلیمانیه که با حمایت وزارت روشنبیری (فرهنگ و هنر) و جوانان حکومت اقلیم کردستان تولید شده است، توسط کمپانی آلمانی ArtHood پخش بین‌المللی می‌شود.

در فیلم سینمایی «ئه‌زموون»؛ ترکیبی از بازیگران سرشناس و باتجربه اقلیم کردستان به همراه تعدادی از بازیگران جوان، از جمله؛ ئافان جمال، فانیا سالار، حسین حسن، شوان عطوف، هوشیار زیرو نیروه‌یی، نیگار عثمان، کاوه قادر، عادل عبدالرحمان و … به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این اثر سینمایی در آخرین حضور بین‌المللی خود، با حضور «ئافان جمال» یکی از بازیگران اصلی‌اش در ساعت 4 بعدازظهر روز 12 آذر ماه جاری (3 دسامبر 2022) در شهر لس آنجلس، در ساعت 1 ظهر روز 15 آذر ماه (6 دسامبر 2022) در شهر نیویورک در کشور آمریکا روی پرده رفت و در ادامه در ساعت 4 بعدازظهر روز 17 آذر ماه جاری (8 دسامبر 2022) در شهر برلین در کشور آلمان به نمایش در آمد.

انتهای پیام/ آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف
منبع: بورنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا