امارات

سفیر سوئد از سوی امارات احضار شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، خبرگزای اسپوتنیک اعلام کرد، امارات در واکنش به‌ هتک‌حرمت به‌ قرآن کریم در سوئد، سفیر این کشور را احضار کرد.

وزارت خارجه امارات امروز پنجشنبه در واکنش به هتک حرمت به‌ قرآن کریم در سوئد اعلام کرد: سفیر سوئد به وزارت خارجه احضار شد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه امارات در این خصوص آمده است: احضار وی در اعتراض به اجازه دولت سوئد به افراط گرایان برای سوزاندن قرآن کریم انجام شده و این موضوع نیز به وی ابلاغ شد.

یک شهروند تندرو سوئدی تحت حمایت مقامات این کشور در مقابل مسجدی در استکهلم، پایتخت سوئد اقدام به هتک حرمت به قرآن کریم کرد.

این شخص افراطی در مقابل حدود ۲۰۰ نفر اقدام به پاره کردن صفحات قرآن کریم و آتش زدن آن کرد. در این اثنا، حاضران با فریادهای «الله اکبر» به این اقدام فرد موهن اعتراض کردند و فردی نیز تلاش کرد که به سمت وی سنگ پرتاب کند اما پلیس وی را بازداشت کرد.

پیش از این، پلیس سوئد اعلام کرده بود که به تظاهرات افرادی که خواهان آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم در برابر مسجد اصلی استکهلم در نخستین روزهای عید مبارک قربان هستند، مجوز داده است.

این اقدام شنیع واکنش های گسترده ای را به دنبال داشت.

آمریکا هم سوزاندن قرآن کریم را محکوم کرد.

ودانت پاتل سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در اظهاراتی گفت: همیشه گفته ایم که سوزاندن متون دینی بی احترامی و رفتاری موهن است و آنچه ممکن است قانونی باشد لزوما مناسب نیست.

ولادیمیر پوتین نیز این اقدام را محکوم کرد و در سخنانی گفت که روسیه برای قرآن و احساسات دینی مسلمانان احترام زیادی قائل است و بی احترامی به این کتاب مقدس در روسیه جرم است.

ویاچسلاو ولودین رئیس دومای روسیه نیز خواستار تدوین قطعنامه ای شد که به موجب آن اقدامات مقامات سوئد علیه مسلمانان را که اجازه سوزاندن نسخه از قرآن کریم را می دهند، محکوم کند. همچنین بخوانید احضار سفرای سوئد از سوی اردن و امارات قیمت شوکه کننده خودرو در دبی/ قیمت لندکروز چند؟ جزئیات توافق جدید ترکیه و امارات/ تجارت 40 میلیارد دلاری در راه است مذاکره امارات با آمریکا درباره ایران تکذیب شد
منبع: اقتصاد نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا