امارات

اتفاقی عجیب در امارات/ اولین کارخانه تولید مشروبات الکلی افتتاح شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، بلومبرگ فاش کرد که مقامات امارات برای تأسیس اولین کارخانه تولید مشروبات الکلی در پایتخت (ابوظبی) چراغ سبز نشان داده‌اند.

این آژانس در گزارشی اعلام کرد که کارخانه آبجوسازی در جزیره المریه در امارت ابوظبی در ماه جاری افتتاح خواهد شد و اولین شرکتی است که به طور قانونی الکل در منطقه تولید می‌کند.

به گزارش بلومبرگ، امارت مجوزی به رستوران «Craft by Side Hustle» برای فروش آبجو که در همان مکان تخمیر می‌شود، اعطا کرده است.

به گفته همین منبع، آبجو و مشروبات الکلی وارداتی Side Hustle را می‌توان از فروشگاه‌های مشروب‌فروشی در امارات خریداری کرد، اما تمام محصولات بطری شده همچنان باید در خارج از کشور تولید شوند. تغییر در قوانین تاسیس کارخانه‌های آبجوسازی

این رستوران اولین کارخانه آبجوسازی است که پس از تغییرات قابل توجه در قوانین افتتاح می‌شود. طبق قوانین جدید در ابوظبی که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد، به دارندگان مجوز اجازه داده می‌شود مشروبات الکلی را برای مصرف در محل تخمیر کنند.

بلومبرگ گفت که این اصلاحات جدیدترین اصلاحات در میان تغییراتی است که «قوانین محافظه‌کارانه» در امارات متحده عربی و منطقه خلیج فارس را تسهیل می‌کند، زیرا این کشورها سیاست گشایش اقتصادی را در پیش گرفته و بر صنایعی غیر از نفت تمرکز می‌کنند.

رستوران “Craft by Side Hustle” آبجوی مخصوص به خود را ارائه می‌دهد که هر کدام حدود ۴۵ درهم (۱۲.۲۵ دلار) قیمت دارد.

۱۴۰۲/۰۹/۲۲ – ۱۳:۲۲ قوانین الکل در امارات متحده عربی

در امارات متحده عربی، بیشتر قوانین مربوط به نوشیدن یا فروش مشروبات الکلی توسط هر یک از امارت‌ها تنظیم می‌شود.

به عنوان مثال، در دبی، مشروبات الکلی را فقط می‌توان به طور قانونی در تعدادی از کافه‌ها و رستوران ها، معمولاً در داخل یک هتل، سرو کرد و این کار در ساعات روز در ماه رمضان ممنوع است.

فروشگاه‌های خرده‌فروشی که آبجو، شراب و مشروبات الکلی می‌فروشند اکنون رایج هستند و رستوران‌ها و بارهایی با مجوز برای فروش آنها در سراسر دبی وجود دارد. تولید الکل یک تحول بزرگ در منطقه است

به گفته بلومبرگ، تولید الکل یک تغییر بزرگ برای منطقه خلیج فارس است، چراکه بسیاری از کشورها هنوز مشروبات الکلی را به طور کامل ممنوع می‌کنند، از جمله فروش، مصرف و در اختیار داشتن.

با رشد اقتصاد و بخش گردشگری این کشورها، گرایش به همگامی با سبک زندگی که مهاجران در کشورهای خود به آن عادت دارند افزایش یافته است.

بر اساس گزارش بنیاد تحقیقات بین‌المللی یورومانیتور، در سال ۲۰۲۲، ۱۴۲۱ کافه و کلوپ شبانه در امارات وجود داشته که در مقایسه با تعداد ۱۱۳۹ کافه و کلوپ در سال ۲۰۲۰، رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

فروش مشروبات الکلی در شش امارت از هفت امارت این کشور مجاز است، اگرچه هنوز در شارجه ممنوع است.
منبع: اقتصاد نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا